GoodCorporation - a felelős vállalatirányítás szabványa

A Közép-Európai Vezetői és Etikai Intézet (CEILE) az Országos Pályázati Információs Központ november elején rendezett pályázati találkozóján tartotta a GoodCorporation fantázianevű vállalatirányítási szabvány magyarországi premierjét.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A CEILE GoodCorporation Standard-je egy olyan módszertan, amely értékeli, hogy a vállalkozás vezetése hogyan hat az ügyfelekre, a szállítókra és a részvényesekre, illetve, hogy a vállalkozás működése során milyen kölcsönhatásba kerül közvetlen természeti és társadalmi környezetével.

A szabványt 2001 júliusában vezették be, azóta 22 ország több mint 100 szervezete és azok fiókintézményei használják. A szervezetek skálája a tőzsdén jegyzett nagyvállalatoktól a kisvállalkozásokon át a jótékonysági és más társadalmi szervezetekig terjed.

 A szabványt kialakító és alkalmazását segítő GoodCorporation Ltd. -t 2000-ben a KPMG Consulting tanácsadó cég felelős vállalatvezetés iránt elkötelezett volt társtulajdonosainak és igazgatóinak csoportja alapította. A GoodCorporation Standard-et a cég a londoni Institute of Business Ethics-szel közösen dolgoztak ki. Gyakorlatilag a szabvány olyan szolgáltatást és azt alátámasztó eszközrendszert kínál, amely abban segíti a vállalkozásokat, hogy egész szervezetet eredményesebben működtessék.

Gyakorlati alkalmazás

Az értékelés során független szakértő vizsgálja meg, miként működik a szervezet a szabványban érintett 62 területen. A helyszíni vizsgálat során a szakértő dokumentumokat néz át és vezetőkkel beszélget el, ezen túl bizalmas beszélgetésekre kerül sor a dolgozókkal, az ügyfelekkel, a szállítókkal, a részvényesekkel és a szervezet számára fontos más személyekkel is, akiknek kiválasztása mintavétellel történik. A vezetés ezután bizalmas értékelő jelentést kap, amely kitér a szervezetnek az egyes területeken nyújtott teljesítményére, és számszerűsíti az egyes összetevőknek a GoodCorporation normához viszonyított minőségét. Ha a szervezet mind a 62 területen eléri a minimális szintet, belső és külső kommunikációjában használhatja a GoodCorporation-tagság védjegyét. Az évenkénti rendszeres vizsgálat segíti a szervezetet teljesítménye időbeli nyomonkövetésében, és méri a változtatások hatásait.

Kinek érdemes?

A felelős vállalatirányítás elvárásával a nemzetközi piacon mozgó vállalatok egyre gyakrabban  szembesülnek, ezek a hazai piaci szektorokban  ha halványan is, de kezdenek megmutatkozni. A felelős cégfilozófia bevezetése azonban különösen három vállalkozó körnek indokolt: azoknak, amelyek biztosak abban, hogy jó gyakorlatot folytatnak és ezt nemzetközi elismeréssel is szeretnék megerősíteni, azon vállalatoknak, amelyek nem tudják biztosan, hogy az általuk folytatott gyakorlat mennyire jó, de szeretnénk felmérni , illetve azon nemzetközi, több irányba kiterjedő üzleti tevékenységet folytató cégeknek, amelyek szeretnék meghatározni erős és gyenge pontjaikat és vizsgálat alá vetni szervezetüket.

 

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo