A CEILE GoodCorporation Standard-je egy olyan módszertan, amely értékeli, hogy a vállalkozás vezetése hogyan hat az ügyfelekre, a szállítókra és a részvényesekre, illetve, hogy a vállalkozás működése során milyen kölcsönhatásba kerül közvetlen természeti és társadalmi környezetével.
A szabványt 2001 júliusában vezették be, azóta 22 ország több mint 100 szervezete és azok fiókintézményei használják. A szervezetek skálája a tőzsdén jegyzett nagyvállalatoktól a kisvállalkozásokon át a jótékonysági és más társadalmi szervezetekig terjed.
A szabványt kialakító és alkalmazását segítő GoodCorporation Ltd. -t 2000-ben a KPMG Consulting tanácsadó cég felelős vállalatvezetés iránt elkötelezett volt társtulajdonosainak és igazgatóinak csoportja alapította. A GoodCorporation Standard-et a cég a londoni Institute of Business Ethics-szel közösen dolgoztak ki. Gyakorlatilag a szabvány olyan szolgáltatást és azt alátámasztó eszközrendszert kínál, amely abban segíti a vállalkozásokat, hogy egész szervezetet eredményesebben működtessék.
Gyakorlati alkalmazásAz értékelés során független szakértő vizsgálja meg, miként működik a szervezet a szabványban érintett 62 területen. A helyszíni vizsgálat során a szakértő dokumentumokat néz át és vezetőkkel beszélget el, ezen túl bizalmas beszélgetésekre kerül sor a dolgozókkal, az ügyfelekkel, a szállítókkal, a részvényesekkel és a szervezet számára fontos más személyekkel is, akiknek kiválasztása mintavétellel történik. A vezetés ezután bizalmas értékelő jelentést kap, amely kitér a szervezetnek az egyes területeken nyújtott teljesítményére, és számszerűsíti az egyes összetevőknek a GoodCorporation normához viszonyított minőségét. Ha a szervezet mind a 62 területen eléri a minimális szintet, belső és külső kommunikációjában használhatja a GoodCorporation-tagság védjegyét. Az évenkénti rendszeres vizsgálat segíti a szervezetet teljesítménye időbeli nyomonkövetésében, és méri a változtatások hatásait.
Kinek érdemes?A felelős vállalatirányítás elvárásával a nemzetközi piacon mozgó vállalatok egyre gyakrabban szembesülnek, ezek a hazai piaci szektorokban ha halványan is, de kezdenek megmutatkozni. A felelős cégfilozófia bevezetése azonban különösen három vállalkozó körnek indokolt: azoknak, amelyek biztosak abban, hogy jó gyakorlatot folytatnak és ezt nemzetközi elismeréssel is szeretnék megerősíteni, azon vállalatoknak, amelyek nem tudják biztosan, hogy az általuk folytatott gyakorlat mennyire jó, de szeretnénk felmérni , illetve azon nemzetközi, több irányba kiterjedő üzleti tevékenységet folytató cégeknek, amelyek szeretnék meghatározni erős és gyenge pontjaikat és vizsgálat alá vetni szervezetüket.