A szakértő arra is felhívta a figyelmet, hogy noha ez a probléma összefügg a generációváltással, akkor is szem előtt kell tartani a vállalkozás önálló működését, ha nem tervez változást a cégvezető. Mindemellett pedig akkor is generációváltás történik, amikor az új generáció megjelenik egy cég életében, hisz az internet generációjának tartott Z generáció – az 1995-től 2009-ig született korosztály – már teljesen másképp gondolkodik és kommunikál, mint az X, az Y vagy a korábbi generációk. Márpedig egy vállalkozásnak erre is fel kell készülnie, hiszen az X generáció – azaz az 1965 és 1980 között születettek – szép lassan kicsúszik a munkavállalók köréből.
Számos eszköz lehet a cégvezetők kezében
„Fontos, hogy legyenek a cégvezető kezében olyan eszközök, amelyekkel ezeket az átmeneteket zökkenőmentesen megélheti az egész cég. Az 1. Szabad Cégvezető Konferenciát is azért szervezzük, hogy segítséget nyújtsunk ezeknek az eszközöknek az átadásában. A vezetőnek ugyanis nem az a feladata, hogy benn legyen a cég gyomrában, hanem, hogy használatba vegye azokat az eszközöket, amikkel egyrészt látja, hogy mi zajlik a vállalatában, másrészt pedig tud irányítani. Ezeknek a segítségével szabályozottan és szervezetten tudnak működni, hisz megvannak azok a feladatkörök, hogy ki mit csinál, vagy éppen nem csinál, illetve hogyan csinálja. Ilyenkor még az sem zavarja meg az ügymenetet, ha történetesen családtag veszi át a céget” – fejtette ki Piroska Gyula.