Ez a lépés azért is meglepő, mert a 4-es metrónál 43 milliárdos költségvetés túllépés jelentkezett. Mindkét metró építését a kohéziós alapból finanszíroznák, ráadásul a főváros vezetése és a kormány is az EU illetékes vezetőit próbálja meggyőzni, hogy ne 120 milliárddal, hanem 485 milliárddal támogassák a beruházást. Tehát még a 4-es metró pénzügyi háttere sincsen tisztázva, de már az 5-ös metrót tervezik, amelyre szintén EU-s segítséget kérnének. A 4-es második szakaszára (Keleti PU-Bosnyák tér) nincsenek meg a szükséges EU engedélyek.
Még két évvel ezelőtt készült tanulmány szerint az észak-déli regionális gyorsvasút néven szereplő 5-ös metró, ami a szentendrei és a ráckevei HÉV-et kötné össze a Duna alatt, járművek nélkül 400 milliárdba kerülne. A jelenlegi terveknek megfelelően az 5-ös metró a Szépvölgyi útnál haladna a felszín alá és csak a Lágymányosi híd pesti oldalánál emelkedne fel. A két végállomás közt érintené a Margitszigetet és belváros több pontját is - adta hírül a Magyar Hírlap.
Fúrják a metrót!
Ma elindítják a 4-es metró alagút fúrását, ám egy cégcsoport azon dolgozik, hogy az 5-ös metró tervezését is elkezdjék.
Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt
A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák
A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos
Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet
A két ország újabb listán ver minket.