Ez a lépés azért is meglepő, mert a 4-es metrónál 43 milliárdos költségvetés túllépés jelentkezett. Mindkét metró építését a kohéziós alapból finanszíroznák, ráadásul a főváros vezetése és a kormány is az EU illetékes vezetőit próbálja meggyőzni, hogy ne 120 milliárddal, hanem 485 milliárddal támogassák a beruházást. Tehát még a 4-es metró pénzügyi háttere sincsen tisztázva, de már az 5-ös metrót tervezik, amelyre szintén EU-s segítséget kérnének. A 4-es második szakaszára (Keleti PU-Bosnyák tér) nincsenek meg a szükséges EU engedélyek.
Még két évvel ezelőtt készült tanulmány szerint az észak-déli regionális gyorsvasút néven szereplő 5-ös metró, ami a szentendrei és a ráckevei HÉV-et kötné össze a Duna alatt, járművek nélkül 400 milliárdba kerülne. A jelenlegi terveknek megfelelően az 5-ös metró a Szépvölgyi útnál haladna a felszín alá és csak a Lágymányosi híd pesti oldalánál emelkedne fel. A két végállomás közt érintené a Margitszigetet és belváros több pontját is - adta hírül a Magyar Hírlap.
Fúrják a metrót!
Ma elindítják a 4-es metró alagút fúrását, ám egy cégcsoport azon dolgozik, hogy az 5-ös metró tervezését is elkezdjék.
Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?
Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!
2025. június 11. 15:30
Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje
Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is
Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.

Ez már tényleg ciki, iskolakapu felújításra gyűjtenek adományokat az egyik vidéki nagyvárosban
Ha van már iskola, kapu is kellene.