Ez a lépés azért is meglepő, mert a 4-es metrónál 43 milliárdos költségvetés túllépés jelentkezett. Mindkét metró építését a kohéziós alapból finanszíroznák, ráadásul a főváros vezetése és a kormány is az EU illetékes vezetőit próbálja meggyőzni, hogy ne 120 milliárddal, hanem 485 milliárddal támogassák a beruházást. Tehát még a 4-es metró pénzügyi háttere sincsen tisztázva, de már az 5-ös metrót tervezik, amelyre szintén EU-s segítséget kérnének. A 4-es második szakaszára (Keleti PU-Bosnyák tér) nincsenek meg a szükséges EU engedélyek.
Még két évvel ezelőtt készült tanulmány szerint az észak-déli regionális gyorsvasút néven szereplő 5-ös metró, ami a szentendrei és a ráckevei HÉV-et kötné össze a Duna alatt, járművek nélkül 400 milliárdba kerülne. A jelenlegi terveknek megfelelően az 5-ös metró a Szépvölgyi útnál haladna a felszín alá és csak a Lágymányosi híd pesti oldalánál emelkedne fel. A két végállomás közt érintené a Margitszigetet és belváros több pontját is - adta hírül a Magyar Hírlap.
Fúrják a metrót!
Ma elindítják a 4-es metró alagút fúrását, ám egy cégcsoport azon dolgozik, hogy az 5-ös metró tervezését is elkezdjék.
Véleményvezér

A pofátlanságnak nincs határa, immár Orbán Viktorral reklámoznak egy nyilvánvaló átverést
Ennek aztán ne dőljön be senki.

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek
Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország
Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.