Ez a lépés azért is meglepő, mert a 4-es metrónál 43 milliárdos költségvetés túllépés jelentkezett. Mindkét metró építését a kohéziós alapból finanszíroznák, ráadásul a főváros vezetése és a kormány is az EU illetékes vezetőit próbálja meggyőzni, hogy ne 120 milliárddal, hanem 485 milliárddal támogassák a beruházást. Tehát még a 4-es metró pénzügyi háttere sincsen tisztázva, de már az 5-ös metrót tervezik, amelyre szintén EU-s segítséget kérnének. A 4-es második szakaszára (Keleti PU-Bosnyák tér) nincsenek meg a szükséges EU engedélyek.
Még két évvel ezelőtt készült tanulmány szerint az észak-déli regionális gyorsvasút néven szereplő 5-ös metró, ami a szentendrei és a ráckevei HÉV-et kötné össze a Duna alatt, járművek nélkül 400 milliárdba kerülne. A jelenlegi terveknek megfelelően az 5-ös metró a Szépvölgyi útnál haladna a felszín alá és csak a Lágymányosi híd pesti oldalánál emelkedne fel. A két végállomás közt érintené a Margitszigetet és belváros több pontját is - adta hírül a Magyar Hírlap.
Fúrják a metrót!
Ma elindítják a 4-es metró alagút fúrását, ám egy cégcsoport azon dolgozik, hogy az 5-ös metró tervezését is elkezdjék.
Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?
Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!
2025. június 25. 15:30
Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség
Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.