Az IDC felmérése szerint még egyetlen szállító sem szerzett egyértelműen domináns pozíciót a magyar piacon. Bár 2006-ban a három legnagyobb piaci szereplő, az Olympus, a Kodak és a Canon eladásai tették ki az értékesítési volumen több mint 48 százalékát, az első tíz szállító közül kilenc helyezése megváltozott az előző évi besoroláshoz képest.
Az IDC adati szerint Kelet-Közép-Európában 2006-ban is a digitális fényképezőgép volt az egyik legkapósabb termék: a térségben tavaly eladott digitális fényképezőgépek száma közel 23 százalékos emelkedéssel megközelítette a 7 millió darabot, és az idén is stabil növekedés várható. A technológiai fejlődés és a verseny az árakat ezzel szemben minden eddiginél alacsonyabb szintre szorította, így a gyárak árbevétele mintegy 4 százalékkal, 1,65 milliárd dollárra csökkent.
Az alsó három árkategóriában tavaly például több mint duplájára nőtt az eladott darabszám, és ezzel párhuzamosan az 5 megapixel felbontású eszközök helyett a 6 megapixeles gépek kerültek a népszerűségi lista csúcsára.