A MÁV-Stadler motorvonat tender kétszer harminc motorvonatot jelent Magyarországnak, az első harminc Flirt szerelvény finanszírozására a vasúttársaság közbeszerzési pályázatot írt ki. A kétfordulós eljárás első szakaszában nyolc pályázatot benyújtva 14 bank jelezte részvételi szándékát. Ennek alapján a MÁV hét bankot, illetve konzorciumot kért fel ajánlattételre. A "befutók" listáját eljuttatta a vasúttársaság, eszerint felkért pályázó a Kreditanstalt für Wiederaufbau (Frankfurt) és MKB Bank Rt. által alkotott konzorcium, a Goldman Sachs International (London), a Deutsche Bank AG (Frankfurt), a Commerzbank AG (Frankfurt), a Calyon Corporate and Investment Bank SA (Párizs), CIB Közép-Európai Nemzetközi Bank Rt. és Magyar Fejlesztési Bank Rt. által alkotott konzorcium, a Dresdner Bank AG London Branch, valamint az Erste Bank- HVB Bank-K&H Bank- OTP Bank által alkotott konzorcium. Az ajánlatok megtételének határideje 2006. január 30., ezt követően kezdődnek meg a hitelszerződésről szóló tárgyalások. A MÁV Zrt. az érvényes ajánlatok megtétele után a legkedvezőbb ajánlat elérése érdekében valamennyi felkért jelentkezővel tárgyalni kíván a finanszírozási feltételekről. A hitelszerződés aláírására várhatóan 2006. február végén kerülhet sor.
Finanszírozási ajánlatok január végére
Közbeszerzési pályázaton versenyezteti a hitelintézeteket a MÁV, hogy finanszírozóra találjon az első harminc elővárosi motorvonathoz.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.