És ha online, akkor ne feledkezzünk meg a kínai versenyről: különösen a Temu és Shein felfutása egyre inkább befolyásolja a magyar piacot is, az Alibaba, Ali-Express térnyeréséről és az általuk a hazai online piaci versenyre nehezedő nyomásról nem is beszélve. Ez a piaci környezet összetett kockázatokat jelent, különösen a kis- és középvállalkozások számára, akiknek versenyképességüket az egyre változó fogyasztói szokásokhoz és a globális beszállítói láncok kihívásaihoz kell igazítaniuk.
4. Ágazati sebezhetőség a szenzitív szektorokban
Az építőipar továbbra is a figyelem középpontjában áll: az ágazat továbbra is különösen ki van téve a ciklikus nehézségeknek, a lakásépítéseket nem serkenti a magas kamatkörnyezet. Összességében elmondható, hogy az elmúlt tíz évben az építőipar adta globálisan a fizetésképtelenségi esetek ötödét. Ezt követi a nagy- és a kiskereskedelem közel azonos aránnyal, és utána jön a még mindig betegeskedő autóipar, ahol a különböző újkeletű vámok csak tovább rontanak a kilátásokon. Ez hosszabb csődhullámhoz vezet a szektor kisebb cégei, különösen az autóipari beszállítók, kereskedők, kiskereskedők és javítóműhelyek körében Európában.