Ezüstvasárnap: elszállt árak

A budaörsi hipermarket háromszögben 2006. december 10-én, ezüstvasárnap átlagosan 13-15 százalékkal drágábban lehetett megtölteni a karácsonyi kosarat, mint egy évvel korábban. Van olyan hipermarket, ahol több mint 1700 forint az eltérés a Napi Gazdaság tavalyi kosarához képest.

A drágulásban elsősorban az élelmiszerek áfájának növekedése játszott szerepet, de igaz az is, hogy 2005-ben a nagy alapterületű áruházak megdöbbentően alacsony árakkal indították a karácsonyi szezont, tehát az összehasonlítási alap is nagyon alacsony.

A valós áremelkedést a globális márkák árának növekedéséből lehet kiszámítani, ilyen például a Ráma margarin, az Oetker vaníliás cukor és az Unicum. Ez utóbbinál érdekesség, hogy a Cora rendszerint kedvezőbb árat állapít meg az Unicumra, mint a versenytársak, most 200 forinttal olcsóban adja a terméket, mint a konkurencia.

Mindent összeszámolva kiderült, hogy a tételek esetében ugyan jelentős árkülönbségek is mutatkoztak, a végösszeg azonban nem volt nagyon eltérő: a legdrágább és a legolcsóbb kosár ára között is 3 százalék alatt maradt a különbség. A NAPI Gazdaság idén a Tescónál kapta meg legolcsóbban a kosarat, míg a helyezések pont a tavalyi kép fordítottját mutatják.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo