A változás döntően a kisvállalkozásokat érintette, az üzlethálózat koncentrációja nőtt. Az üzletállomány 2006. III. negyedévi szűkülése országos méreteket öltött, szeptember végére megyénként átlagosan közel 40-nel csökkent az üzletek száma június végéhez viszonyítva, egyedül Tolna megyében nem mérséklődött a boltok száma.
Szeptember végén változatlanul Budapesten összpontosult az országos üzlethálózat 20 százaléka, Közép-Magyarország aránya 30 százalék, a többi régió részesedése 10-15 százalék között alakult. A III. negyedévben a fővárosban 37-tel, a városokban 333-mal, a községekben 410-zel szűkült az üzlethálózat.
Az üzlettípusok közül 2006 III. negyedévében a legerőteljesebben az élelmiszer jellegű vegyes, az élelmiszer-szaküzletek, a ruházati, valamint az egyébiparcikk-üzletek száma csökkent. Szeptember végére 297-tel csökkent az élelmiszer jellegű vegyes, 117-tel az élelmiszer-szaküzletek, 102-vel a ruházati, 238-cal az egyébiparcikk-üzletek száma. Bővülés csak az iparcikk jellegű vegyes, az illatszer-, valamint a gépjármű-, járműalkatrész-üzletek és gépjárműüzemanyag-töltő állomások körében történt.
Új egységekkel bővült a nagy alapterületű létesítmények köre: a bevásárlóközpontok közül Miskolcon nyílt meg a Family Center soron következő tagja, ahol helyet kapott egy hipermarket, az Interspar is.