Eltűnik a regisztrációs adó?

Az Európai Bizottság elképzelése szerint a regisztrációs adó 5-10 év alatt beépülne a gépjárművek üzembentartási díjába - jelentette ki Kovács László pénteken Galyatetőn.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

a bizottság arra törekszik, hogy életbe lépjen egy visszatérítési mechanizmus annak kivédésére, hogy egy-egy uniós polgár a regisztrációs díj többszöri megfizetésére kényszerüljön, ha átköltözik egyik tagállamból a másikba - mondta az Európai Bizottság adóügyi biztosa a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége közgyűlése (GÉMOSZ) alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Azt is el kívánják érni, hogy az üzembentartási díj kivetésénél, érvényesüljenek a környezetvédelmi szempontok. Oly módon, hogy két éves korig a díj 25 százaléka, azon túl pedig 50 százaléka függjék a gépjármű széndioxid kibocsátásától - tette hozzá.

Kovács László arról is beszélt, hogy a regisztrációs adó szerkezetének harmonizációját azért tartja szükségesnek a bizottság, mert a mai rendszer versenyhátrányt jelent a 12 millió európai munkahelyet működtető autóipar számára. Példaként említette, hogy 10 országban egyáltalán nincs regisztrációs díj, 17 országban pedig a meglévő mértékek igen széles skálán mozognak, a néhány száztól, egészen 17 ezer euróig.

visszatérítésről szóló, illetve a környezetvédelmi szempontokat érvényesítő javaslatokat támogatják a tagállamok, ám a regisztrációs adó fokozatos megszüntetéséről szóló elképzelést ellenzik az Unió egyes tagjai. Ugyanakkor a három intézkedés külön is bevezethető - mondta Kovács László.

Az uniós biztos arról is beszámolt: azzal, hogy a regisztrációs adó kivetésénél ma már Magyarország figyelembe veszi az avulást és az ehhez kapcsolódó értékcsökkenést, egy-két technikai részlet kivételével megfelel az uniós követelményeknek, példaként szolgálhat néhány tagállam számára.#page#

Legfeljebb 170 ezer új autó

Gablini Gábor a GÉMOSZ elnöke arról szólt, hogy az idén, a tavalyi 189 ezerrel szemben, 150-170 ezer új autó értékesítésére számítanak. Az első négy hónapban, 2006 hasonló időszakához képest 10 százalékkal csökkentek az eladások. Ugyanakkor az elmúlt években az uniós átlagot meghaladó volt a forgalom; a csökkenésnek a kormányzati kiigazítás mellett az is okozója, hogy megszűntek az extrém értékesítési konstrukciók - szögezte le.

Arra számítanak, hogy a vásárlói bizalmi index növekedését követően, az idei mélypont után 2008. második felétől újra meglódulnak az eladások. Utóbb az euró bevezetése tovább segítheti a piacot - mondta Gablini Gábor.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo