A Nagy Körgyűrűn 31 állomás és három depó található, a vonal hossza 70 kilométer, ami 13 kilométerrel több az eddigi csúcstartónál, a pekingi metró második gyűrűjénél. Kilenc állomáson szerdán indult meg a forgalom.
A 13 millió lakosú Moszkva önkormányzata által közöltek szerint a Nagy Körgyűrű beindítása 34 kerületben javítja a tömegközlekedést. Az érintett kerületekben 3,3 millió ember él. A várakozások szerint a gyűrű 25 százalékkal csökkenti majd a többi metróvonal, és 15 százalékkal a moszkvai autóutak terhelését. Az új létesítmény igénybevételével az utazásra fordított idő akár napi 45 perccel is rövidülhet.
A gyűrű 24 állomásáról 47 fajta átszállási lehetőség nyílik más metróvonalakra, és a felszíni vasúti hálózatra. Az új vonal, amely a térképen a 11-es számot kapta, és türkizkék színű, a moszkvai metró első gyűrűjétől tíz kilométerre haladva az összes sugárirányú ágat összeköti.
A Nagy Körgyűrű építése 2011-ben kezdődött, első szakasza 2018-ban nyílt meg. A legnagyobb, 20 kilométeres szakaszt, amelyen 10 állomás található, 2021-ben adták át.
Vlagyimir Putyin orosz elnök, aki az avatási szertatáson videókapcsolat révén vett részt, világszínvonalúnak minősítette a beruházást, és azt mondta, Hszi Csin-ping kínai államfőnek, tervezett moszkvai látogatása idején meg szeretné mutatni az új vonalat.
Szergej Szobjanyin, az orosz főváros polgármestere bejelentette, hogy az új állomásokra öt napig ingyenes a belépő.