Elképesztő számok a magyar fogyasztókról, jelentős részük kilátástalannak látja a jövőt

A magyar fogyasztók nehezebb helyzetben vannak, mint az előző években bármikor. Jelentős részük kilátástalannak látja a jövőt, hiszen jelenlegi jövedelme nem képes fedezni a mindennapi kiadásait. Az Intrum által készített legfrissebb Európai Fogyasztói Fizetési Felmérés (ECPR) szerint a magyarok leginkább a mindennapos költéseiken, az étkezéseken és ezen felül idén még a karácsonyi kiadásaikon is igyekeznek spórolni.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A régióban és Magyarországon egyre nagyobb teret nyer a közel húsz éves múlttal rendelkező „Vásárolj Most, Fizess Később” (Buy Now Pay Later - BNPL) finanszírozási megoldás, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy a kiszemelt terméket csak azután fizesse ki, hogy kézhez kapta. Fontos azonban itt is a tudatosság! A felmérés azt mutatja, hogy a fogyasztók harmada (34 százalék) nehezen tartja nyomon a BNPL típusú vásárlásait. A szolgáltatóknak törekedniük kell, hogy segítsék az ügyfeleiket tájékozódni a késleltetett fizetés pontos menetéről és a határidőkről.

Az Intrum ECPR tanulmánya rámutatott, hogy azok a fogyasztók, akik magasabb pénzügyi ismeretekkel bírnak, jobban kézben tarthatják pénzügyeiket. A befektetésektől az adósságok hatékony kezeléséig mindenre kiterjedő pénzügyi műveltség lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy magabiztosan álljanak helyt a gazdasági kihívásokkal szemben. Ez ellenőrzésre ad lehetőséget, hogy megvédjék pénzügyi jóllétüket, alkalmazkodjanak és tervezzenek szükség esetén.

Az Európai Fogyasztói Fizetési Jelentésről

Az Intrum, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését (ECPR - European Consumer Payment Report). A reprezentatív felmérés független adatfelvételen alapul, a lekérdezés online formában történik. A jelentés a Longitude által 20 európai országban végzett külső felmérésen alapul. A felmérés 2023-as kiadásában összesen 20 000 fogyasztó vett részt. A kutatás terepmunkáját július 19. és 2023. szeptember 1. között végezték.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo