A magyar fogyasztók 75 százalékának az alapvető számlák kifizetése után kevesebb költőpénze marad, mint egy évvel ezelőtt. Ennek köszönhető sajnos az is, hogy a magyar válaszadók 33 százaléka késve fizetett be legalább egy számlát az elmúlt évben. A késedelmes fizetésnek sok oka lehet: legtöbben a pénzhiányt és a feledékenységet jelölték meg. A megkérdezettek között a fiatalabb fogyasztók nagyobb valószínűséggel felejtettek el fizetni. Emellett az is megfigyelhető, hogy az X és Y generáció tagjai közül egyre többen kerülnek adósságba.
A késedelmes és az elmulasztott fizetések száma láthatóan növekszik. Üveges Judit, az Intrum értékesítési igazgatója szerint a felmérés eredményei arra utalnak, hogy a fogyasztók újragondolják hogyan priorizálnak, amikor a számlák ki nem fizetéséről van szó - ez pedig aggasztó lehet a vállalkozások számára. Az olyan fogyasztó, aki nem tud minden számlát kifizetni, valószínűleg azon cégek számláit hagyja figyelmen kívül vagy halasztja későbbre, vagy be sem fizet, amelyeket nem kedvel vagy amelynek nem annyira szigorúak a késedelmes fizetési feltételei.
Óriási előnyre tehetnek szert azok a vállalkozások, akik az ügyfeleiket támogató, rugalmas fizetési feltételeket kínálnak. A fogyasztók 69 százaléka szerint a vállalkozásoknak a gazdasági lassulás időszakában rugalmas, de kötelező érvényű fizetési módokat érdemes ajánlaniuk. Fontos megjegyezni, hogy a fogyasztóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy ha egy terméket vagy szolgáltatást megvásároltak, azt ki kell fizetniük. Tehervállalási képességeiket mindenképp nagyon pontosan és reálisan kell tudniuk megítélni. – hívja fel a figyelmet Üveges Judit.