Elképesztő számok a magyar fogyasztókról, jelentős részük kilátástalannak látja a jövőt

A magyar fogyasztók nehezebb helyzetben vannak, mint az előző években bármikor. Jelentős részük kilátástalannak látja a jövőt, hiszen jelenlegi jövedelme nem képes fedezni a mindennapi kiadásait. Az Intrum által készített legfrissebb Európai Fogyasztói Fizetési Felmérés (ECPR) szerint a magyarok leginkább a mindennapos költéseiken, az étkezéseken és ezen felül idén még a karácsonyi kiadásaikon is igyekeznek spórolni.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Intrum által készített, több mint 10 éve futó Európai Fogyasztói Fizetési Felmérés (ECPR) eredményei rámutatnak arra, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet továbbra is súlyos hatással van a háztartások pénzügyi helyzetére. Európa-szerte a legtöbb fogyasztó fizetésről fizetésre él. A megkérdezettek kilátástalannak látják a jövőt. A fogyasztók alig harmadában él az a meggyőződés, hogy pénzügyi helyzete a következő 12 hónapban javulni fog, míg a többség az infláció hosszú távú fennmaradására számít.

Az európai fogyasztók fele (49 százalék) azt állítja, hogy az alapvető számlák kifizetése után kevesebb pénze marad, mint egy évvel ezelőtt. A megkérdezettek jelentős részének alig vagy egyáltalán nincs megtakarítása amire támaszkodhatna, ha váratlan kiadások merülnek fel a hónap során. Az európai fogyasztók 20 százaléka nem rendelkezik megtakarítással. Magyarországon azonban a helyzet jóval súlyosabb, mivel a lakosság 31 százalékának egyáltalán nincs vésztartaléka. Továbbá a magyarok 16 százaléka csak egy havi fizetésre tud támaszkodni váratlan költségek esetén.

A kutatásból egyértelműen látszik, hogy a magyar fogyasztók 21 százaléka túlköltekezik: mégpedig egy hónapban az átlagos havi bevételük 26,1 százalékával. A munkavállalók átlagos béremelése tavaly és az idei évben magasabb volt, mint a globális pénzügyi válság utáni több éven keresztül, azonban Európa szerte így sem tart lépést az inflációval. Úgy tűnik, hogy sok európai fogyasztó arra kényszerül, hogy megtakarításait a mindennapi pénzügyi terhei fedezésére használja fel, hiszen jövedelmük egyszerűen nem fedezi a kiadásaikat.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo