A munkáltatóknak és a kifizetőknek 2007. január 1-jétől be kell jelenteniük az adóhatósághoz az általuk foglalkoztatott biztosítottak adatait, valamint ezen adatokban bekövetkezett változásokat.
A bejelentésre az erre a célra rendszeresített 07T1041-es számú adatlap szolgál, amely megjelenését követően kizárólag az adóhatóság oldalról tölthető le.
Az elektronikus (internetes) bevallás benyújtására kötelezett adózóknak regisztráltatniuk kellett magukat valamely okmányirodában, majd ezt bejelenteniük az adóhatósághoz. Az utóbbira a 06180. számú, Bejelentés és regisztrációs adatlap elnevezésű nyomtatvány szolgál. Amennyiben az adózó nevében eljárva a képviselője (törvényes képviselő vagy meghatalmazott) nyújtja be a 06180. számú adatlapot, akkor az erre a célra szolgáló rovatokban egyes bevallásokat, illetve adatszolgáltatásokat külön-külön is megjelölhet, így a képviselő az adózó nevében kizárólag a megjelölt bevallások, illetve adatszolgáltatások benyújtására jogosult.
Ha a munkáltató vagy kifizető nem rendelkezik olyan képviselővel, aki korábban valamennyi bevallás és adatszolgáltatás elektronikus úton történő benyújtására jogosító meghatalmazást jelentett be, akkor ebben az esetben a 'T1041-es bejelentés elektronikus benyújtására jogosult képviselőjének - a bejelentési kötelezettség teljesítése érdekében - egy újabb, a T1041-es adatlap elektronikus benyújtására is kiterjedő 06180 számú adatlapot kell benyújtania.