Egymillió ember vasút nélkül

70 vonalon szűnne meg a személyszállítás, a jelenlegi menetrend fenntartásához pedig 41 milliárd forint hiányzik a MÁV költségvetéséből.

Ha Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által tervezett hihetetlen leépítés leépítése megvalósul, akkor a vasúthálózat felén szűnne meg a személyforgalom (a nemzetközi járatok és az Intercity kivételével). Az érvényben lévő menetrend fenntartásához 131 milliárd forint állami költségtérítésre lenne szüksége a társaságnak 2008-ban. A MÁV ebből a pénzből tudná fenntartani az 1,18 millió vonatot, ám a vasúttársaság személyszállítási közszolgáltatásokra és a pályahasználati költségekre mindösszesen 102,9 milliárd forintot használhat fel. A 102,9 milliárdból pedig 90 milliárd forintot tudnak a személyszállításra fordítani. A brutális járatszám csökkenéssel 2008-ban már csak 514 ezer személyszállító vonat indulna, a leépítés több mint 50 százalékos lenne.

A törzshálózaton közlekedő betétjáratok teljesen megszűnnének. Továbbá olyan vonalak maradnának személyszállítás nélkül (a leépítések természetesen nem vonatkoznak az Intercity közlekedésre, illetve a nemzetközi járatokra), mint például a Budapest-Hegyeshalom vagy a Dombóvár-Baja. Még rosszabb helyzetbe kerülhetnek az északi és a keleti régiók lakosai. A minisztérium az előző évben már végrehajtott egy személyforgalmi racionalizálást, ami a helyközi személyszállítás menetrendjét módosította, 28 mellékvonalon mintegy 942 kilométeren állított le személyszállító szerelvényeket. A sajtóértesülések szerint ez a mostani drasztikus csökkentés után 650 ezer ember számára teljesen elérhetetlenné válna a vasúti közlekedés, és mintegy egymillió ember életét nehezítené meg - írja a VG.hu.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo