Ha Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által tervezett hihetetlen leépítés leépítése megvalósul, akkor a vasúthálózat felén szűnne meg a személyforgalom (a nemzetközi járatok és az Intercity kivételével). Az érvényben lévő menetrend fenntartásához 131 milliárd forint állami költségtérítésre lenne szüksége a társaságnak 2008-ban. A MÁV ebből a pénzből tudná fenntartani az 1,18 millió vonatot, ám a vasúttársaság személyszállítási közszolgáltatásokra és a pályahasználati költségekre mindösszesen 102,9 milliárd forintot használhat fel. A 102,9 milliárdból pedig 90 milliárd forintot tudnak a személyszállításra fordítani. A brutális járatszám csökkenéssel 2008-ban már csak 514 ezer személyszállító vonat indulna, a leépítés több mint 50 százalékos lenne.
A törzshálózaton közlekedő betétjáratok teljesen megszűnnének. Továbbá olyan vonalak maradnának személyszállítás nélkül (a leépítések természetesen nem vonatkoznak az Intercity közlekedésre, illetve a nemzetközi járatokra), mint például a Budapest-Hegyeshalom vagy a Dombóvár-Baja. Még rosszabb helyzetbe kerülhetnek az északi és a keleti régiók lakosai. A minisztérium az előző évben már végrehajtott egy személyforgalmi racionalizálást, ami a helyközi személyszállítás menetrendjét módosította, 28 mellékvonalon mintegy 942 kilométeren állított le személyszállító szerelvényeket. A sajtóértesülések szerint ez a mostani drasztikus csökkentés után 650 ezer ember számára teljesen elérhetetlenné válna a vasúti közlekedés, és mintegy egymillió ember életét nehezítené meg - írja a VG.hu.
Egymillió ember vasút nélkül
70 vonalon szűnne meg a személyszállítás, a jelenlegi menetrend fenntartásához pedig 41 milliárd forint hiányzik a MÁV költségvetéséből.
Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?
Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!
2025. június 25. 15:30
Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség
Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.