Ha Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által tervezett hihetetlen leépítés leépítése megvalósul, akkor a vasúthálózat felén szűnne meg a személyforgalom (a nemzetközi járatok és az Intercity kivételével). Az érvényben lévő menetrend fenntartásához 131 milliárd forint állami költségtérítésre lenne szüksége a társaságnak 2008-ban. A MÁV ebből a pénzből tudná fenntartani az 1,18 millió vonatot, ám a vasúttársaság személyszállítási közszolgáltatásokra és a pályahasználati költségekre mindösszesen 102,9 milliárd forintot használhat fel. A 102,9 milliárdból pedig 90 milliárd forintot tudnak a személyszállításra fordítani. A brutális járatszám csökkenéssel 2008-ban már csak 514 ezer személyszállító vonat indulna, a leépítés több mint 50 százalékos lenne.
A törzshálózaton közlekedő betétjáratok teljesen megszűnnének. Továbbá olyan vonalak maradnának személyszállítás nélkül (a leépítések természetesen nem vonatkoznak az Intercity közlekedésre, illetve a nemzetközi járatokra), mint például a Budapest-Hegyeshalom vagy a Dombóvár-Baja. Még rosszabb helyzetbe kerülhetnek az északi és a keleti régiók lakosai. A minisztérium az előző évben már végrehajtott egy személyforgalmi racionalizálást, ami a helyközi személyszállítás menetrendjét módosította, 28 mellékvonalon mintegy 942 kilométeren állított le személyszállító szerelvényeket. A sajtóértesülések szerint ez a mostani drasztikus csökkentés után 650 ezer ember számára teljesen elérhetetlenné válna a vasúti közlekedés, és mintegy egymillió ember életét nehezítené meg - írja a VG.hu.
Egymillió ember vasút nélkül
70 vonalon szűnne meg a személyszállítás, a jelenlegi menetrend fenntartásához pedig 41 milliárd forint hiányzik a MÁV költségvetéséből.
Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?
Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!
2025. június 11. 15:30
Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje
Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is
Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.

Ez már tényleg ciki, iskolakapu felújításra gyűjtenek adományokat az egyik vidéki nagyvárosban
Ha van már iskola, kapu is kellene.