Egymillió ember vasút nélkül

70 vonalon szűnne meg a személyszállítás, a jelenlegi menetrend fenntartásához pedig 41 milliárd forint hiányzik a MÁV költségvetéséből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által tervezett hihetetlen leépítés leépítése megvalósul, akkor a vasúthálózat felén szűnne meg a személyforgalom (a nemzetközi járatok és az Intercity kivételével). Az érvényben lévő menetrend fenntartásához 131 milliárd forint állami költségtérítésre lenne szüksége a társaságnak 2008-ban. A MÁV ebből a pénzből tudná fenntartani az 1,18 millió vonatot, ám a vasúttársaság személyszállítási közszolgáltatásokra és a pályahasználati költségekre mindösszesen 102,9 milliárd forintot használhat fel. A 102,9 milliárdból pedig 90 milliárd forintot tudnak a személyszállításra fordítani. A brutális járatszám csökkenéssel 2008-ban már csak 514 ezer személyszállító vonat indulna, a leépítés több mint 50 százalékos lenne.

A törzshálózaton közlekedő betétjáratok teljesen megszűnnének. Továbbá olyan vonalak maradnának személyszállítás nélkül (a leépítések természetesen nem vonatkoznak az Intercity közlekedésre, illetve a nemzetközi járatokra), mint például a Budapest-Hegyeshalom vagy a Dombóvár-Baja. Még rosszabb helyzetbe kerülhetnek az északi és a keleti régiók lakosai. A minisztérium az előző évben már végrehajtott egy személyforgalmi racionalizálást, ami a helyközi személyszállítás menetrendjét módosította, 28 mellékvonalon mintegy 942 kilométeren állított le személyszállító szerelvényeket. A sajtóértesülések szerint ez a mostani drasztikus csökkentés után 650 ezer ember számára teljesen elérhetetlenné válna a vasúti közlekedés, és mintegy egymillió ember életét nehezítené meg - írja a VG.hu.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo