Egy évvel korábban kezdődött volna

Az M0-ás északi híd a jelenleg folyó legnagyobb, összesen 62 milliárd forintos közlekedési beruházás, amelyet 2008 augusztusában adnak majd át - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, amikor Demszky Gábor budapesti főpolgármester társaságában pénteken megtekintette a Budakalász közelében zajló munkálatokat.

A miniszter szerint a hídépítés eredetileg egy évvel korábban kezdődött volna, ám az érintett településekkel az útviták, valamint nagy tavaszi árvíz hátráltatták az indulást, és jelentős többletköltséggel is jártak. Jelenleg is egyeztetések zajlanak a szigetmonostori önkormányzattal, hogy a falu közigazgatási területén átívelő hídra tekintettel milyen kedvezményeket kapjon a helyi lakosság a Szentendrei-szigetről a part megközelítésére. Elsősorban a komp közlekedéshez számíthatnak valamilyen támogatásra.

1,2 millió autó az hány ember?

Demszky Gábor arról beszélt, hogy a fővárosban futó 1,2 millió autó számára könnyebbséget jelent majd az új híd, amely várhatóan néhány százalékkal csökkenti Budapest útjainak forgalmát. Megnyugtatónak nevezte a hídépítésnél a környezetvédelmi szempontok érvényesítését - a hídról például nem lehet a szigetre lehajtani - mert a Szentendrei-sziget alatt húzódik a fővárost ellátó értékes vízbázis, amelyet az építkezés sem veszélyeztet. Információja szerint hamarosan az aquincumi híd építése is megkezdődhet.

Raptai Kálmán, az M0-ás északi híd építését kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatóságának vezetője tájékoztatása szerint a munkálatok a megfelelő ütemben haladnak. A leendő, összesen 3,2 kilométer hosszú híd 2 kilométeres szakasza ível majd át a Dunán, és 29 pilléren fog állni. A híd szélessége 47 méter lesz, amelyen 2-szer 2 sávban gurulhatnak majd az autók, de gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas lesz. Mostanra elkészült a Kis- Dunán álló, a munkálatokat segítő 300 méteres  pontonhíd, amelyet naponta 2-szer - reggel és délután - felnyitnak a hajóközlekedés biztosítására.

Adjunk neki nevet

A GKM és a Fővárosi Önkormányzat bejelentette, hogy közös névadó kezdeményezést indítanak el, hogy nevet találjanak  az M0-ás körgyűrű épülő északi hídjának. Az első szakaszban, augusztus 21-ig, lehet beküldeni a névre vonatkozó ötleteket, a beérkezett javaslatokra egyben szavazni is lehet. A második szakaszban, augusztus 21. és szeptember 8. között, a 10 legtöbb szavazatot kapott elnevezés marad versenyben, a továbbiakban ezekre lehet már csak voksolni. Közülük három név kerül a Földrajzinév-bizottság döntési fóruma elé.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo