Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra

A hazai lízingpiac 2025 első félévében enyhe növekedést mutatott a finanszírozott összeg tekintetében, miközben a szerződések száma visszaesett. A kihelyezett új források több mint 90 százaléka továbbra is a vállalati szektorhoz kötődik. Bár a személyautó- és kishaszonjármű-finanszírozás a piac fő hajtóereje maradt, néhány szegmens – például a nagyhaszonjárművek és az egyéb gépek – gyengébben teljesítettek. A Magyar Lízingszövetség főtitkára, Kőszegi László szerint a lízingcégek mozgásterét jelentősen befolyásolják az állami támogatások, különösen a jelenlegi kamatkörnyezetben. A támogatott konstrukciók – élükön a Széchenyi Kártya Programmal – kulcsszerepet töltenek be a beruházások ösztönzésében.

A Magyar Lízingszövetség legfrissebb adatai szerint a finanszírozott összegek 82 százaléka új, míg 18 százaléka használt eszközökhöz kapcsolódott. Darabszámban az arány 75-25 százalék volt az első félévben.

Továbbra is meghatározó a pénzügyi lízing

A pénzügyi lízing idén is meghatározó szerepet tölt be a lízingpiacon: 2025-ben az ügyletek 85 százalékát tette ki ez a konstrukció. Ezen belül a zárt végű pénzügyi lízing összege 266,6 milliárd, míg a nyílt végű lízingé 139,2 milliárd forint volt. A kölcsönök volumene – amelyek főként az állami és uniós támogatásokhoz kapcsolódnak – jelentősen visszaesett a támogatási források apadása miatt: mindössze 11,7 milliárd forintnyi összeget tettek ki, ami a piac csupán 2,5 százalékát képviselik. Ebben a szegmensben az agráreszközök és az egyéb gépek berendezések szerepeltek korábban.

Az operatív lízing, vagyis a tartós bérlet finanszírozott összege 60,5 milliárd forintot ért el, ami 12,6 százalékos arányt képvisel. Ezek jellemzően személyautókhoz és kishaszonjárművekhez kapcsolódnak, amelyek túlnyomórészt teljes körű szerviz szolgáltatást is nyújtó flottakezelők révén jelennek meg a piacon.

Továbbra is kedvelt az euró alapú finanszírozás

Az euró alapú finanszírozás aránya továbbra is magas, a tavalyihoz hasonló szinten mozog. A kihelyezett összeg 31 százaléka, míg a szerződések 15,7 százaléka devizás. Bár a személy- és a kisteherautók esetében kisebb az euró alapú konstrukciók súlya, a nagyhaszonjármű-szegmensben ez továbbra is meghatározó. Hasonlóan magas az euró részesedése az egyéb gépek finanszírozásában is. Megjegyzendő, hogy az eurós konstrukciót a rendszeres euró bevétellel rendelkező cégek számára nyújtják a Szövetség tagvállalatai.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo