Drágulnak az alapélelmiszerek

Néhány héten belül akár 15 százalékkal is megugorhat a baromfihús ára, szerényebb mértékben, de drágulnak a tejtermékek és a kenyér is - írja a Népszabadság.

A korábban beharangozottnál némileg kisebb mértékben, átlagosan négy és tíz százalék között emelkednek majd az alapélelmiszerek árai. Az élelmiszer-beszállítók jottányit sem engednének az általuk tervezett áremelésekből a zárt ajtók mögött zajló ártárgyalásokon. A kereskedők máshogy gondolják: míg a baromfi esetében reálisnak tűnik a 10-15 százalékos emelés is, addig a tejnél és a kenyérnél a beszállítói igényekénél jóval kisebb drágítást tartanak elképzelhetőnek.

A legnagyobb vita a pékáruról alakult ki: a Pékszövetség 15 százalékos áremelésről beszél, ám a kereskedők ennek a negyedét is sokallják. A Magyar Pékszövetség elnöke szerint a sütödék többsége eldöntheti: árat emel vagy bezárja a boltot. A kereskedelmi láncok képviselői viszont kizártnak tartanak egy ilyen méretű áremelkedést. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára arra figyelmeztet: a döntést nem a kereskedők, hanem végső soron a vevők hozzák meg. Márpedig a megszorítások után egy olyan árérzékeny termék, mint a kenyér, nehezen képzelhető el, hogy két számjegyű áremelést is tolerálnának. A saját pékséggel nem rendelkező láncoknál korábban 5-8 százalék közé lőtték be azt a határt, amit még elvisel a vásárló.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo