Drágulnak a repülőjegyek

Pénteken a Swiss légitársaság jelentette be, hogy az úgynevezett kerozin pótlékot, melyet az olaj drágulása miatt vezettek be, most a nyersanyag közelgő újabb árrekordjára tekintettel a jövő hét közepétől drágítja, egyelőre a hosszabb távú járatokon. A drágítás a jelentések szerint 16 euró, azaz mintegy 4 ezer forintnak felel meg.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közel másfél éve nem változtattak a fenti árpótlékon a svájciak. A Swiss minden valószínűség szerint anyavállalata, a német Lufthansa napokban bejelentett hasonló lépését követi. Utóbbi társaság már most péntektől érvényesíti Európán kívüli járatain: kerozinadója az eddigi 10 euróról 62 euróra emelkedett.

Mind a Swiss, mind pedig a Lufthansa egyelőre nem drágít az Európán, illetve az anyaországon belüli járatokon. A drágítást összefüggésbe hozzák azzal, hogy a szabadpiaci olajár hosszabb idő után ismét 75 dollár fölé került.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo