Dől a lé!

A gyümölcslé bolti eladása értékben meghaladta a 42 milliárd forintot 2006 februárja és 2007 januárja között.

Ez 7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből. A mennyiségi értékesítés megközelíti a 260 millió litert, ami csekély mértékű emelkedés a 2005 februárja és 2006 januárja közötti időszakhoz képest. A piackutató vállalat szerint nő a nagyobb gyümölcstartalmú gyümölcslevek forgalma, egyre több 100 százalékos juice-t és nektárt értékesít a kiskereskedelem. Az egészséges étkezési szokások terjedését jelzi, hogy a gyümölcslé az 5. helyen áll a Nielsen által vizsgált élelmiszerek forgalom szerint összeállított toplistáján.

Figyelemre méltó, hogy a 100 százalékos juice részaránya mennyiségben is, értékben is 1-1 százalékponttal emelkedett a vizsgált időszakban, és eléri a 17, illetve 25 százalékot. Ennek következtében a 100 százalékos juice éves kiskereskedelmi forgalma túllépte a 10 milliárd forintot. A nektár és a juice az italok rovására javított pozícióján, amelyekre mennyiségben még mindig 75, értékben pedig 65 százalék jut a bolti értékesítésből. A legnépszerűbbek a narancs- és az őszibarack, de mindkettő részaránya csökken. Pozitív tendencia jellemzi viszont a vegyes és különösen a multivitamin szegmens forgalmát.

Az alkoholmentes szomjoltó italok közül a szénsavas üdítőital kiskereskedelmi forgalmával a Nielsen tavalyi top-listáján 4. helyen áll. A piac mérete meghaladja az 50 milliárd forintot. Ugyanakkor a top 10-es listán ez az egyetlen kategória, amelynek forgalma értékben nem nőtt az előző évhez képest. Az ásványvíz szintén szerepel a top-listán, 40 milliárd forint felé közeledő piacméretével a 7. helyen. Dinamikusan növekszik a forgalma, hiszen tavaly 13 százalékkal haladta meg az előző évit.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo