Dől a lé!

A gyümölcslé bolti eladása értékben meghaladta a 42 milliárd forintot 2006 februárja és 2007 januárja között.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez 7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből. A mennyiségi értékesítés megközelíti a 260 millió litert, ami csekély mértékű emelkedés a 2005 februárja és 2006 januárja közötti időszakhoz képest. A piackutató vállalat szerint nő a nagyobb gyümölcstartalmú gyümölcslevek forgalma, egyre több 100 százalékos juice-t és nektárt értékesít a kiskereskedelem. Az egészséges étkezési szokások terjedését jelzi, hogy a gyümölcslé az 5. helyen áll a Nielsen által vizsgált élelmiszerek forgalom szerint összeállított toplistáján.

Figyelemre méltó, hogy a 100 százalékos juice részaránya mennyiségben is, értékben is 1-1 százalékponttal emelkedett a vizsgált időszakban, és eléri a 17, illetve 25 százalékot. Ennek következtében a 100 százalékos juice éves kiskereskedelmi forgalma túllépte a 10 milliárd forintot. A nektár és a juice az italok rovására javított pozícióján, amelyekre mennyiségben még mindig 75, értékben pedig 65 százalék jut a bolti értékesítésből. A legnépszerűbbek a narancs- és az őszibarack, de mindkettő részaránya csökken. Pozitív tendencia jellemzi viszont a vegyes és különösen a multivitamin szegmens forgalmát.

Az alkoholmentes szomjoltó italok közül a szénsavas üdítőital kiskereskedelmi forgalmával a Nielsen tavalyi top-listáján 4. helyen áll. A piac mérete meghaladja az 50 milliárd forintot. Ugyanakkor a top 10-es listán ez az egyetlen kategória, amelynek forgalma értékben nem nőtt az előző évhez képest. Az ásványvíz szintén szerepel a top-listán, 40 milliárd forint felé közeledő piacméretével a 7. helyen. Dinamikusan növekszik a forgalma, hiszen tavaly 13 százalékkal haladta meg az előző évit.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo