Jelentősek a visszaélések a bankkártyákkal
Miközben kilőtt a mobilfizetés, a technikai fejlődés elhozta a bűnözők aranykorát is, lévén, hogy az emberek elkezdtek egyre többet fizetni a neten, ahol kitűnően el tudnak rejtőzködni a csalók. A bankkártyás visszaélések néhány év alatt a többszörösükre duzzadtak, immáron szezonális hatás nélkül mérve is. Messze a legtöbb visszaélés történik az online térben.
Míg régen az ügyfél számára szinte észrevehetetlen volt a bankkártyás visszaélések elkövetése, így meglehetősen könnyű volt az alanyává válni ezeknek, mára nagyot fordult a kocka. Manapság már az ügyfelek kifejezetten segítik a bűnözők dolgát, miközben egy kis odafigyeléssel észrevehetnék, hogy csalóval, átveréssel állnak szemben. Az átverős tréfákkal szemben ennek azonban rossz vége szokott lenni: az ügyfél pénze bánja a hiszékenységet, amit nem is biztos, hogy vissza tud szerezni a bankjától. Hiszen ő maga hajtotta végre a pénz átküldését, tehát személyesen közreműködött a csalásban. A bankok ilyen esetekben nem szokták kifizetni a kárt, mint ahogy a készpénzes visszaéléseknél sincs senki, aki visszateszi a pénztárcába az ellopott pénzt.
Sokat javított a korábbi, észrevehetetlen visszaéléseken a kétfaktoros ügyfélhitelesítés, amelynél az interneten csak akkor lehet megterhelni valakinek a bankkártyáját, ha közvetlenül hozzájárul egy kód megadásával vagy egy biometrikus azonosítással, a vásárlás folyamatában. Amikor azonban a csalók az ügyfél közreműködését kérik, akárhány azonosítást is legyőzne a pénzt küldő személy, hiszen nagyon is tudatosan küld pénzt a csalóknak, csak éppen megtévesztés alatt áll.