Éves szinten az látszik, hogy négyből három magyar vásárló felújított Apple-készüléket választ, de a karácsonyi szezonban 82 százalékra is felment a márka részesedése az eladásokban. Az iPhone 11 (64GB) a legnépszerűbb készülék, de sokan választják a kicsivel olcsóbb iPhone SE 2020 (64 GB) típust, vagy az egy évvel fiatalabb iPhone 12 (64GB) modellt. A Samsung androidos telefonjai 14 százalékát teszik ki a Rejoy eladásainak, a legjobban kelendő típus pedig a Galaxy S21 5G (128GB) a hazai ügyfelek körében.
Piacterek és kereskedők adják el a legtöbb felújított mobilt
A CCS Insight egész kontinenst lefedő kutatásából az is kiderül, hogy a felújított készülékek fő forrásának a Rejoyhoz hasonló kereskedők, piacterek számítanak: a telefonok 66 százalékát ezek a társaságok értékesítik, míg a mobilszolgáltatók és gyártók részesedése mindössze 21 százalék a piacon. A felújított telefonok fennmaradó 13 százaléka egyéb piaci szereplőktől, például nagyvállalati flottákból, biztosítótársaságoktól érkező készletekből származott Európában.
A magyar piacon a Rejoy.hu azt tapasztalta, hogy piacterén nagyobb arányban magánszemélyek által birtokolt készülékek érhetők el 67-pontos bevizsgálás, és a készülék egyedi körbefotózását követően.
Még nagyobb Apple-előny a táblagépek körében
A CCS Insight felmérése a felújított táblagépek európai piacának alakulására is kitér: ezekből a tavalyi év harmadik negyedévében 700 ezer darab talált gazdára, ami minimális mértékű visszaesést jelent a megelőző év azonos időszakához képest.