Berobbantak a használt mobilok

A  CCS Insight piackutató cég felmérése szerint tavaly júliustól szeptemberig 5 millió darab felújított mobiltelefon talált gazdára Európában, 1,4 milliárd euró értékben, ami 17 százalékos bővülés az előző év azonos időszakához képest. A felújított készülékek közül az iPhone-ok a legkelendőbbek, míg a Samsung a második legnépszerűbb márka. A Rejoy.hu hazai értékesítési trendjei szerint is egyre nagyobb tudású és drágább készülékeket választanak a vásárlók a felújított mobilok közül, és jelentősen emelkedett a régi készülékeiket a startup piacterén keresztül értékesíteni kívánók köre is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A CCS Insight piackutató cég nemrég publikált kutatása szerint 2023 harmadik negyedévében a megelőző két negyedévhez képest 16 százalékkal (15 euróval/~5800 forinttal) magasabb, 289 eurós (~110 ezer forintos) átlagáron találtak új gazdára felújított okostelefonok Európában.

Európa legkelendőbb felújított mobiljai

A kontinens felújítottkészülék-eladásait az Apple iPhone-ok dominálják, a másodpiacon értékesített készülékek 66 százaléka ezek közül kerül ki, a második legnépszerűbb márka a Samsung (26 százalékos aránnyal), a többi gyártó pedig a fennmaradó 8 százalékon osztozik - bár a rivális márkák kissé növelni tudták részesedésüket az Apple kárára. Az európai országokban a legnépszerűbb felújított modell az iPhone 11 64GB-os verziója volt a harmadik negyedévben, e típusból került ki a továbbértékesített készülékek 12 százaléka, amelyet az iPhone 12 és 13-as széria alapmodellei követnek.

 Az európai és a hazai felhasználók is egyre jobb felújított mobilokat vesznek (Fotó: Depositphotos)
Az európai és a hazai felhasználók is egyre jobb felújított mobilokat vesznek (Fotó: Depositphotos)

A CCS Insight statisztikái szerint tavaly július elejétől szeptember végéig Európában 5 millió felújított készülék került új tulajdonoshoz (ez 4 százalékos növekedést jelent 2022 azonos időszakához képest), 1,4 milliárd eurós összforgalmat generálva, ami 17 százalékkal múlta felül a 2022 harmadik negyedéves forgalmat. A 2023 első kilenc hónapjában összesen 14,1 millió felújított készüléket adtak el Európában, mintegy 4 milliárd eurós forgalmat generálva a piackutató cég szerint.

A hazai felújítottmobil-piaci trendek

Az európai kutatás elkészítéséhez saját értékesítési adatainak megosztásával hozzájáruló Rejoy.hu saját, magyarországi számai is a felújított mobilkészülékek átlagárának növekedését mutatják: 2023 utolsó negyedévében már 26 százalékkal magasabb összeget költött egy felújított készülékre, mint 2022 azonos időszakában.

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo