Az érzelmes stratéga

Diplomata édesapa gyermekeként Indiában született, Ausztráliában járt egyetemre. Angolszász kultúrában, konzervatív családmodellben nevelkedett, ám a négyévenkénti országváltás következtében életeleme lett az állandó változás, megújulás, a gyors beilleszkedés új kultúrákba. Ezeket a tulajdonságait előnyösen kamatoztatja az üzleti életben, vezetőként is.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

- Nem csak a Pannon Lapok Társaságát vezeted, a lapkiadói szakma élén is állsz érdek-képviselőként, a Magyar Lapkiadók Egyesületének, az MLE-nek az elnökeként. Vezető szerepben a Lapker társtulajdonosaként funkcionáló Kiadói Vagyonkezelő Kft.-ben a lapterjesztési monopóliumot élvező szervezettel dolgoztál a kiadók érdekeiért. Leszámítva e szerepvállalások PR-értékét, miért vállalsz ilyen sokat?

- Életelemem az újdonság, a változás, és szeretek elébe menni a felelősségnek. A felelősség számomra nem teher, hanem privilégium a döntésekhez. Képtelen vagyok állóvízben dolgozni. A kiadói szakma előremenetele, az érdekek egyeztetése azért is fontos nekem, mert szeretek kiszámítható közegben dolgozni, s nem kiszolgáltatva lenni váratlan helyzeteknek. Egyébként nagyon hiszek az együttműködésben, a kölcsönös érdekek egyeztetésében, s az annak megfelelő világos, kiszámítható üzletvitelben. A szakmai szervezetekben vállalt munkám erről szól. Mindig is az erős stratégiai vonalvezetés volt rám jellemző. Akkor érzem a legjobban magam, ha újjá kell szerveznem egy céget, folyamatot, ha szemléletváltást vihetek egy szervezetbe. Ezért csinálom. A PR-érték csak másodlagos, bár tagadhatatlanul fontos. A cég és lapjaink elismertségét folyamatosan karban kell tartani, és ennek része a személyes PR is, hiszen minden első számú vezető tükörképe cégének.

- A saját elképzeléseidet tudod csak megvalósítani, vagy mások által meghatározott célokért is ugyanarra vagy képes?

- Valaha az Axel Springer Kiadó felépítésében vettem részt. Bayer Józseffel együtt hoztuk létre a mára már meghatározó piaci szereplővé vált szervezetet. Ott második emberként dolgoztam, s őszintén szólva biztonságban éreztem magam egy másik vezető és egy nagyobb szervezeti háttér védőernyője alatt. Ma is, a WAZ-csoport német tulajdonosaival, s az általuk kialakított, odakinn is nagyon jól működő modell alapján dolgozom. Természetesen csak olyan célok érdekében tudok működni, amikkel képes vagyok teljesen azonosulni.

- S a Pannon Lapok Társasága ilyen szívügyed?

- Igen. 1995-ben vettem át az akkor Magyar Média Szerviz Kft.-nek nevezett lapcsoportot. Tizenegy cég tartozott hozzá, valamint már kiépültek az önálló terjesztés alapjai. A Nyugat-Magyarország területén meghatározó piaccal bíró szervezetnek új brandet kellett találni. A Pannon Lapok Társasága elnevezés nyert egy pályázaton. Kinevezésem előtt fél évig tanulmányoztam Essenben a WAZ-modellt. Sikerült a következő években a modellt átvenni, és a gyakorlatban megvalósítani. Mit is jelentett ez? Az öt megyei napilapunk egymással is versenyez a lappiacon. A lapok terjesztésében is átfedések vannak, az újságok a megyehatároknál nem állnak meg.

#page#

A kiadói funkciókat egy központ végzi, sőt egységes a hirdetési tarifarendszer is. Megteremtettük a saját nyomdai hátteret is. Veszprémben saját nyomdai beruházást hajtottunk végre. Komplett kiadói vertikumunkból a saját terjesztői hálózatra vagyok a legbüszkébb. Ezernyolcszáz kézbesítőnk viszi ki mindennap száznyolcvanezer előfizetőnknek a lapjainkat. Ebben az évben megvettük a DM Hungaryt, a legnagyobb kapacitású hazai direkt mail terjesztő vállalatot, valamint német tulajdonosunk, a WAZ meghatározó tulajdoni hányadot vásárolt a HVG-ben. Lapkiadási profilunkba még tizenegy hirdetési és városi újság is beletartozik.

- A német tulajdonosok mennyire szólnak bele a cég életébe?

- Évente kétszer találkozunk a tulajdonosokkal. Nagyon elégedettek, mert hetven-nyolcvan százalékos olvasói eléréssel és magas példányszámokkal dolgozunk, likvid a cég, húsz százalék feletti az árbevételrátánk.

- S mindezt mekkora stábbal és vezetőgárdával éritek el?

- Viszonylag kis vezetői létszámmal működik a szervezet. Tizenegyen vagyunk több mint hatszáz alkalmazottra, s 7,2 milliárdos árbevételre. A vezetők nagyon feszített munkatempóban dolgoznak, sűrűn tartunk menedzsmenttréningeket. Nem véletlen, hogy a csapatmunkát és a humán erőforrás menedzselését tartom a legfontosabb feladatnak. 1998 óta egy teljesítménynövekedésre motiváló premizálási rendszert is működtetünk, mely a kézbesítőig bezárólag bónuszokkal jutalmazza a jó munkát.

- Az anyagi érdekeltségen túl mivel lehet elérni a munkatárs elkötelezettségét?

- Ha az emberek az alkotó folyamat részévé válnak, felelősséget is éreznek iránta. Az együtt építkezés a mindennapokban megteremti a lojalitást is a cég és a másik munkatárs iránt. Az emberi problémák finom kezelése, az empátiakészség elengedhetetlen vezetői erény. Nőként ezekkel a tulajdonságokkal nem nehéz rendelkezni. Emberszeretet is kell a nehéz szituációk kezeléséhez. Nekem abból bőven van. Emberismeretben viszont naiv vagyok. Érzelmekkel közelítek az emberek felé, s néha sokkal több jót feltételezek róluk a valóságosnál. De megtanultam kezelni ezt a tulajdonságomat. Üzletasszonyként nagyon jól jön az empátiakészségem. Személyes kommunikációban hasznos, ha valaki közvetlen, nyitott, s alkalmazkodni tud a másik ember temperamentumához.

Teljes cikk a Piac és Profit decemberi számában.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo