Amíg a versenyszféra jól teljesít Magyarországon, például az ipari termelés évente 10 százalékkal nő, addig az állam nemcsak a magas államháztartási hiány miatt "húz vissza", hanem az államigazgatás elavult rendszere miatt is - mondta Garamhegyi Ábel. Ebből is következik, hogy a állam által indított strukturális reformok elkerülhetetlenek - fűzte hozzá.
A megindult kiigazítási program következtében GDP arányosan az állam kiadásait 5,5-6 százalékkal kell csökkenteni 2006-2009 között - fogalmazott az államtitkár. Véleménye szerint második lépésben, 10 éves időszakban, az állami jövedelem centralizációt a jelenlegi 51 százalékról 40 százalékra szükséges mérsékelni.
Az egészségügyben, a közigazgatásban, az oktatásban meginduló strukturális reformok mellett a közösségi közlekedés (tömegközlekedés) reformját említette Garamhegyi. "A MÁV személyszállítási üzletágának leválasztása például segíthet abban, hogy a vasút jelenlegi 165 milliárd forintos vesztesége csökkenjen" - mondta az államtitkár, a BKV-nál pedig havi 30 millió forint megtakarítást hozhat az elektronikus jegyellenőrző kapuk beállítása a bliccelők kiszűrésével.