Úgy tűnik, egy időre elcsendesedhet a vihar a lakossági bankszámlák költségei körül: miután a kormányzat több ízben is szóvá tette, hogy túl magasak az ügyfelekre hárított díjak, a piaci szereplők jobbnak látták, ha együttműködőnek mutatkoznak.
Fotó: Depositphotos
A kormányzati észrevételeket gyors egyeztetések követték, és április elején már jött is a bejelentés, hogy a Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Bankszövetség megállapodást kötött a banki ügyfelek érdekében. A hitelintézetek a megállapodásban egyebek között vállalták, hogy ingyenessé teszik az alapszámlát mindaddig, amíg az éves infláció szintje három egymást követő hónapban a jegybanki toleranciasáv felső határa – 4 százalék – alá nem süllyed.
Emellett a bankok vállalták azt is, hogy megadott határidőre értesítik azokat az ügyfeleket is, akik a meglévőnél kedvezőbb számlacsomagot választhatnának, illetve tájékoztató kampányt is indítanak, úgy, hogy közben a honlapjaikon elérhetővé tett jegybanki kalkulátorral is támogatják a megfelelő számlakonstrukció kiválasztását.
A megállapodást követően pedig sorban jelentették be a hitelintézetek, hogy kompenzálják az ügyfeleiket, és önkéntesen visszatérnek a 2024. végén alkalmazott díjakhoz – persze abban az esetben, ha azok emelkedtek azóta.
Tovább folyik a harc az új számlavezetőkért
Azzal együtt viszont, hogy a pénzügyi szolgáltatók láthatóan könnyen meghajoltak az önkorlátozásra vonatkozó kormányzati akarat előtt, úgy tűnik, nem hagytak fel az új ügyfelek megszerzésére irányuló, egyre gálánsabb kampányok alkalmazásával: az elmúlt hetekben nem volt olyan akció, amelyet visszavontak volna a pénzintézetek.