Németországot például január és július között 7,7 százalékkal kevesebb amerikai kereste fel mint egy éve, Ausztriába 5,4 százalékkal kevesebben - összesen 400 ezren utaztak -, miközben a kelet-európai országokat átlagosan 55 százalékkal több amerikai látogatta meg.
Ezen belül az átlagosnál jóval nagyobb mértékben, 79 százalékkal nőtt a Magyarországra látogatók száma, 69 százalékkal a Horvátországba látogatóké, Romániát hétszer annyi amerikai kereste fel az év első hét hónapjában, mint tavaly, Lengyelországba 10 százalékkal többen utaztak.
Ezzel szemben az euróövezeti országokba mindössze átlagosan 2,4 százalékkal több amerikai ment, a kedvelt országokat - Olaszországot és Franciaországot - 13,2, illetve 13,5 százalékkal többen keresték fel.
Tony Curtis magyar származású színész is népszerűsítette az amerikaiak körében Magyarországot, sikeresen, hiszen húsz százalékkal több látogató érkezett a reklámnak köszönhetően, mint korábban.