Amerikába vágynak a fapadosok

Európában küszöbön áll a légi piac konszolidációja: több céget is kínálnak eladásra, eközben egyre inkább eltűnnek a különbségek a diszkont és a szokványos charter légitársaságok között, s a hagyományos cégek - mint például a Lufthansa - is igyekszenek olcsó árakkal elhódítani az utasokat versenytársaiktól.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államokkal ellentétben az európai légi piac rendkívüli módon megosztott: az USA-ban az öt legnagyobb légi cég uralja a piac 67 százalékát, Európában 31 százalékát. Egyebek mellett ezzel magyarázható, hogy az idén és jövőre a kontinensen várhatóan fel fog gyorsulni a fúziós folyamat, ami még inkább elmossa a különbségeket az egyes légi cégek szolgáltatásai között.

Több ügylet is körvonalazódik: a német LTU például a Thomas-Cook leányvállalatát, a Condort vette célba. Az olasz kormány már régóta keres vevőt a gyengélkedő Altaliára, az Európában piacvezető olcsó jegyes légitársaság, az ír Ryanair az ír nemzeti légitársaságot, az Aer Lingust szeretné megvenni. Ez utóbbi ügylet révén a Ryanair a diszkont társaságok számára jelenleg még elképzelhetetlen kategóriában, a transzatlanti piacon is megvethetné a lábát.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo