Az agrártárca irányítója, úgy is mint a Magyar Pálinka Lovagrend tagja, arról beszélt, hogy a magyar pálinka, amely hungarikum, egyre ismertebb Európában és a világon is. Az ismertségért azonban még többet kell tenni, amelynek egyik állomása a Híres Pálinkák című kötet elkészülte. A miniszter tájékoztatása szerint az ismertség növelésére a korábbi 10 millió forint helyett 50 millió forintot fordítanak az Agrármarketing Centrumnál a pálinka promóciójára.
A miniszter jelezte: a magyar pálinkák közül már hat eredetvédett, köztük a Szatmári szilva, a Kecskeméti barack és legutóbb kapta meg az elismerést az Újfehértói meggypálinka. A miniszter szerint egy évben egy magyar állampolgár fejenként mintegy hat deciliter pálinkát fogyaszt. Az előállított mennyiség 95-96 százalékát belföldön fogyasztják el.
Nagy András, a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács ügyvezető igazgatója elmondta, hogy Magyarországon a múlt évben 1,2-1,3 millió hektoliter pálinka került kereskedelmi forgalomba. A bérfőzők ennek mintegy tízszeresét állították elő, ám ez jellegénél fogva nem volt kereskedelmi forgalomba hozható.
Az igazgató megjegyezte: az idei kisebb gyümölcstermés miatt a kereskedelmi főzdékben nem lesz ugyan alapanyaghiány, de a magasabb beszerzési ár miatt a pálinka ára emelkedhet. A bérfőzés mennyiségben egyértelműen kevesebb lesz a szokásosnál.
Farkas József, a Szaktudás Kiadó Ház elnöke elmondta, hogy a cége által megjelentetett kötet illeszkedik abba a sorozatba, amely a hungarikumokat mutatja be magyar és angol nyelven.
A napokban az Agárdi Pálinkafőzde számolt be jelentős forgalomnövekedésről. A jelenlegi 80 ezer palackos éves termelését két éven belül másfélszeresére kívánja növelni a vállalkozás.