"Ha elkövetjük azt a hibát, hogy politikai vagy egyéb okokból rossz céldátumot jelölünk meg, akkor a kormány eljátszhatja a maradék hitelességét is. Most úgy tudunk hitelességet nyerni, hogy ambíciózusak vagyunk a kiigazításokban és a strukturális reformokban" - hangsúlyozta Kóka János. Hozzátette: emellett el kell készíteni a konvergenciaprogramot, amelyet szeptemberben be kell nyújtani az Európai Uniónak és annak elfogadását követően ki lehet jelölni a céldátumot. Az SZDSZ ragaszkodik a kiigazító csomag elemeinek a megadott határidőn belüli teljesítéséhez, mert az eltérésnek a pénz-, és tőkepiacokon a magyar államháztartás számára vállalhatatlan következményei lennének.
Kóka véleménye szerint arra van lehetőség és egyben kényszer, hogy a magyar kormány, a fiskális politika legfőbb őre és a Magyar Nemzeti Bank, a monetáris politika legfőbb őre közösen, együttműködve tegyen meg mindent annak érdekében, hogy Magyarország a pénzügyi stabilitás pályájára visszaállhasson.
A miniszter beszélt a közlekedés reformja melletti elkötelezettség fontosságáról, amelynek célja, hogy a MÁV évi mintegy 160 milliárd forintos költségvetését 120 milliárd forintra csökkentsék. Kérdésre válaszolva közölte: az autópálya-finanszírozást a kormány a jövőben a költségvetésben szerepelteti. A gazdasági miniszter felelőssége abban áll, hogy az autópályák megépüljenek, és lehetőleg minél olcsóbban - mondta, hozzátéve, hogy 20-30 százalékos költségcsökkentést tud garantálni az újonnan épülő sztrádáknál.