A nagy raktárak egyes részeit azért kell egymástól beltéri kapukkal elválasztani, hogy csökkentsék a fűtési költségeket valamint a zavaró huzatot. Ugyanakkor e kapukon keresztül folyamatosan zajlik az áruforgalom. „A beltéri ipari kapukat érintő károk mértékét érzékelteti, hogy egy-egy új raktárbázis megnyitása után gyakran előfordul, hogy a targoncák már az első héten jó néhány kaput összetörnek. Éppen ezért rendkívül magasak lehetnek a kapuk javítási költségei. A Hörmann legújabb terméke, a SoftEdge gyorsfutású kapu biztonságos működésének köszönhetően gyakorlatilag kizárja a targoncabaleseteket, így segít minimálisra csökkenteni a karbantartásra fordított összeget” – hangsúlyozza Szujó László, a piacvezető magyarországi garázskapu-forgalmazó, a Hörmann Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
A kapu beszerelésekor nagyon fontos az optimális nyitó- és zárósebesség beállítása, hogy folyamatos közlekedés mellett is elkerüljük a személyi sérülést és a kapuval való ütközést. A SoftEdge gyorskapu vízszintes irányban rugalmas, függőleges irányban pedig stabil záróprofilja révén gyakorlatilag kizárhatók a mozgó kapuval való ütközések és a targonca-balesetek. Mindezt az teszi lehetővé, hogy a járművel vagy a teherrel való ütközés esetén a profil az ütközés irányába elhajlik, erős ütközéskor pedig kiugrik az oldalsó vezérsínből, miközben a kapu leáll. Ilyenkor a profil egyszerűen kézzel visszahelyezhető az oldalsó vezetősínbe, és a kapu ismét működőképes lesz, a következő nyitáskor pedig a kapulap önállóan visszaugrik az oldalsó keretprofilokba. A kapu további előnye, hogy 30 km/órás szélsebességig stabil, így a külső és belső tér elválasztására is használható.
A kapu beszerelésekor nagyon fontos az optimális nyitó- és zárósebesség beállítása, hogy folyamatos közlekedés mellett is elkerüljük a személyi sérülést és a kapuval való ütközést. A SoftEdge gyorskapu vízszintes irányban rugalmas, függőleges irányban pedig stabil záróprofilja révén gyakorlatilag kizárhatók a mozgó kapuval való ütközések és a targonca-balesetek. Mindezt az teszi lehetővé, hogy a járművel vagy a teherrel való ütközés esetén a profil az ütközés irányába elhajlik, erős ütközéskor pedig kiugrik az oldalsó vezérsínből, miközben a kapu leáll. Ilyenkor a profil egyszerűen kézzel visszahelyezhető az oldalsó vezetősínbe, és a kapu ismét működőképes lesz, a következő nyitáskor pedig a kapulap önállóan visszaugrik az oldalsó keretprofilokba. A kapu további előnye, hogy 30 km/órás szélsebességig stabil, így a külső és belső tér elválasztására is használható.