A csoki piac ura a Mikulás

A karácsonyi szezonális édességek kiskereskedelmi forgalma várhatóan meghaladja a 2 milliárd forintot az idén, ami nagyjából megegyezik az egy évvel korábbi szinttel - derül ki az ACNielsen piackutató felméréséből.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A piackutató cég közleménye szerint tavaly mintegy 2 milliárd forintos árbevételt értek el a boltok a karácsonyi szezonális édességek értékesítéséből, ami 4 százalékos növekedés a 2004-hez képest.

A közlemény szerint a Mikulás figurák legkeresettebbek, forgalmuk az elmúlt három év november-decemberében megközelítette az 1 milliárd forintot.

A Mikulás figurák után a Mikulás csomagok a legnépszerűbbek 350 millió forint körüli forgalommal, majd a játékkal kibővített édesség-csomagok, 300 millió forintos forgalommal. A karácsonyfa csoki díszek, továbbá egyéb üreges figurák és adventi naptárak kiskereskedelmi eladása 100-100 millió forint körül mozgott tavaly. A csokoládé fajták közül a kedveltségi ranglistán mennyiségben a nugát, értékben a tejcsokoládé vezet évek óta.

A közlemény szerint az átlagárak vegyesen változtak tavaly decemberben, az egy évvel korábbihoz képest. A legkedveltebb szegmens, a Mikulás figura egy kilóra jutó átlagára 2.049 forint volt múlt év decemberében, 5 százalékkal kevesebb, mint tavalyelőtt. Darabonként viszont a tavaly decemberi 125 forintos átlagár 12 százalékkal magasabb az előző évinél.

A felmérés szerint ebben a szegmensben egyre nagyobb a hipermarketek piaci részesedése, amely értékben tavaly már elérte az 57 százalékot. Második legfontosabb a 401-2.500 négyzetméter közötti bolttípus. Utána az 51-200 négyzetméter közötti hagyományos üzlet következik, majd az 51-200, és végül az 50 négyzetméteres vagy annál kisebb.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo