A világátlag duplája lesz a magyar reklámpiaci növekedés, köszönhetően a választásoknak is

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 754,4 milliárd dollárt, ami 5 százalékos bővülést jelent az előző évi 718,6 milliárd dollárral szemben – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által frissen közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A hazai reklámpiac növekedési üteme csaknem a duplája lesz a világátlagnak.

A dentsu Global Ad Spend Forecasts a most kiadott 5 százalékos növekedési előrejelzés 0,4 százalékponttal meghaladja az év elején prognosztizált mértéket. Ennek oka elsősorban az, hogy több meghatározó piacon – így például az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Japánban – is javultak a kilátások. Már 2024 kezdete óta a vártnál gyorsabb tempóra kapcsolt a piac, az év második felében pedig nagyban segítik e lendület fenntartását a jelentős nemzetközi sportesemények (a párizsi olimpia vagy a németországi labdarúgó-Európa-bajnokság), valamint az amerikai elnökválasztás.

A világ reklámkiadásainak idei bővülését immár csak felerészben okozza a médiaárak inflációja - a 12 legnagyobb reklámpiacon a pénzromlás hatását kiszűrve átlagosan 2,6 százalékos növekedéssel számolnak a szakértők.

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a digitális reklámok részaránya tovább nő, az idei évben várhatóan eléri az 59,6 százalékot. Bár a kétszámjegyű növekedés már a múlté, továbbra is ez a csatorna mutatja majd a legnagyobb mértékű, 7,4 százalékos bővülést. A globális hirdetési kiadásoknak fokozatosan egyre nagyobb része áramlik a digitális területre, a szegmens költési részaránya 2026-ra már a 62 százalékot is eléri. A következő három év során a digitális szegmensben kétszámjegyű növekedésre főként a retail media (17,7 százalék átlagos éves növekedés), a paid social (13,7 százalék átlagos éves növekedés), és a programmatic (10,9 százalék átlagos éves növekedés) területeken számíthatunk.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo