A várt recesszió helyett szépen fejlődik az amerikai gazdaság

Nőttek a személyi jövedelmek és kiadások az Egyesült Államokban novemberben a washingtoni kereskedelmi minisztérium, a Bureau of Economic Analysis jelentése alapján.

A személyi jövedelmek az elemzői várakozásokkal összhangban 0,4 százalékkal emelkedtek novemberben az előző havihoz képest a 0,2 százalékos októberi bővülés után.

Gyarapodik az amerikai nemzet (Fotó: Pixabay)
Gyarapodik az amerikai nemzet (Fotó: Pixabay)

A személyes kiadások az elemzői várakozásokban szereplő 0,3 százalék helyett 0,2 százalékkal emelkedtek az előző havival összevetve. Októberben is 0,2 százalékos volt a növekedés havi bázison.

Novemberben a szolgáltatásokra fordított kiadások 0,2 százalékkal, az árukra fordított kiadások 0,5 százalékkal nőttek.

Az év tizenegyedik hónapjában a szolgáltatásokon belül a növekedéshez a legnagyobb mértékben az étkezési és szálláshely-szolgáltatásokra fordított kiadások járultak hozzá. Az árucikkeken belül a növekedéshez a legnagyobb mértékben a szabadidős célú áruk és járművek, a ruházati cikkek és lábbelik, valamint a lakberendezési cikkek és a tartós háztartási eszközök forgalma járult hozzá.

A személyes fogyasztási kiadások árindexe (PCE) - az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) által preferált inflációs mutató, lényegében a fogyasztói árak változása - 0,1 százalékkal, 2022 júliusa óta először csökkent havi összevetésben az előző hónapban jegyzett és az elemzők által novemberre is várt stagnálás helyett.

A személyes fogyasztási kiadások árindexe éves összevetésben az elemzői várakozásokban szereplő 2,8 százalék helyett 2,6 százalékkal, 2021 februárja óta a legkisebb mértékben nőtt novemberben az októberi 2,9 százalék után.

Az elemzők által szintén kiemelt figyelemmel kísért személyes fogyasztási kiadások gyakran változékony élelmiszer- és energiaáraktól megtisztított magárindexe az előző havi és az elemzők által várt 0,2 százalék helyett 0,1 százalékkal emelkedett havi szinten novemberben.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo