A magyar határtól nem messze található a gyár. Az egyedi tervezésű motor különlegessége, hogy három akkumulátort kötöttek össze párhuzamosan a nagyobb teljesítmény érdekében.
Mi egy egyedi rendszert használunk, párhuzamosan három akkumulátort, ami csökkenti a melegedést és növeli a hatásfokot. Ugyanaz az elv, hogy három ember könnyebben cipel 100 kilót, mint egy, kisebb az erőfeszítés, nagyobb a hatékonyság – állítja a Ride Colibri alapítója.
A tervező tipikus garázstunningként indította a vállalkozását.
Elkezdtem egy elektromos robogóval közlekedni, azonban többször cserbenhagyott, mert az akkumulátora túl gyenge volt. Elkezdtem azon gondolkodni, hogy meg tudnám-e csinálni a piac legnagyobb hatótávolságú robogóját – nyilatkozta.
A Ride Colibri alapítója Petre Georgescu Nagy-Britanniában tanult ipari formatervezést, majd az elektromos kerékpárokat gyártó Hummingbird Bike munkatársa volt. A járművet egy saját fejlesztésű, 4 kW teljesítményű motor hajtja, melyet három LG márkájú, összesen 5,4 kWh-s akkumulátor táplál. Mostanáig 100 darabot értékesítettek, ezek közül 20-at már meg is kaptak a megrendelők. A romániai piacon jelenleg olyan elektromos kínai robogók kaphatók, amelyeket az országban szerelnek össze. A tekintélyes gyártók és a hazai innovációk azonban hiányoznak a román kínálatból. (Maszol)