A nap grafikonja: dupla annyit költenek a magyarok az éttermekben, mint 10 éve

Látványos, hogy 10 év alatt hogyan ugrott meg a magyarok által vendéglátó-egységekben történő költések aránya. A háztartások nemcsak a GDP-hez viszonyítva, hanem a saját kiadásaikhoz mérten is egyre több pénzt adnak ki az ilyen jellegű fogyasztásokra.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Eurostat számait megnézve az derül ki, hogy a 2018-as évben a teljes EU-s GDP 3,8 százalékát költötték el éttermekben és egyéb vendéglátó-egységekben. Az ilyen jellegű kiadások a háztartások összes költései közt is jelentős tételt jelentenek, mintegy 7 százalékkal – az a grafikonon is rögtön látszik, hogy Magyarország ebből a szempontból túlteljesítette az uniós átlagot, a Visegrádi Négyek országai közül egyedüliként. A régió országait tekintve arányosan még mindig Lengyelországban hagyják a legtöbb pénzt a vendéglátó-egységekben, míg a korábban első helyen álló Csehországban egyre inkább stagnálnak az ilyen jellegű kiadások.

Az elmúlt években dinamikusan emelkedő költések megjelennek akkor is, hogyha a hazai éttermezést GDP-arányosan nézzük, hiszen a 2009 és 2018 közt eltelt tíz évben itt 0,8 százalékos növekedést mértek.

Jó turisztikai év volt a 2019-es

Egyelőre még hiányoznak a tavalyi évre vonatkozó összesítő adatok, ám a Magyar Turisztikai Ügynökség értékelésében a „turisztikai beruházások, a kiemelkedő ágazati bevételnövekedés, a tovább bővülő vendégforgalom és a digitalizáció évének” nevezte 2019-et. Részletek korábbi cikkünkben. >>>

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo