Az Eurostat számait megnézve az derül ki, hogy a 2018-as évben a teljes EU-s GDP 3,8 százalékát költötték el éttermekben és egyéb vendéglátó-egységekben. Az ilyen jellegű kiadások a háztartások összes költései közt is jelentős tételt jelentenek, mintegy 7 százalékkal – az a grafikonon is rögtön látszik, hogy Magyarország ebből a szempontból túlteljesítette az uniós átlagot, a Visegrádi Négyek országai közül egyedüliként. A régió országait tekintve arányosan még mindig Lengyelországban hagyják a legtöbb pénzt a vendéglátó-egységekben, míg a korábban első helyen álló Csehországban egyre inkább stagnálnak az ilyen jellegű kiadások.
Az elmúlt években dinamikusan emelkedő költések megjelennek akkor is, hogyha a hazai éttermezést GDP-arányosan nézzük, hiszen a 2009 és 2018 közt eltelt tíz évben itt 0,8 százalékos növekedést mértek.
Jó turisztikai év volt a 2019-es
Egyelőre még hiányoznak a tavalyi évre vonatkozó összesítő adatok, ám a Magyar Turisztikai Ügynökség értékelésében a „turisztikai beruházások, a kiemelkedő ágazati bevételnövekedés, a tovább bővülő vendégforgalom és a digitalizáció évének” nevezte 2019-et. Részletek korábbi cikkünkben. >>>