A nap grafikonja: dupla annyit költenek a magyarok az éttermekben, mint 10 éve

Látványos, hogy 10 év alatt hogyan ugrott meg a magyarok által vendéglátó-egységekben történő költések aránya. A háztartások nemcsak a GDP-hez viszonyítva, hanem a saját kiadásaikhoz mérten is egyre több pénzt adnak ki az ilyen jellegű fogyasztásokra.

Az Eurostat számait megnézve az derül ki, hogy a 2018-as évben a teljes EU-s GDP 3,8 százalékát költötték el éttermekben és egyéb vendéglátó-egységekben. Az ilyen jellegű kiadások a háztartások összes költései közt is jelentős tételt jelentenek, mintegy 7 százalékkal – az a grafikonon is rögtön látszik, hogy Magyarország ebből a szempontból túlteljesítette az uniós átlagot, a Visegrádi Négyek országai közül egyedüliként. A régió országait tekintve arányosan még mindig Lengyelországban hagyják a legtöbb pénzt a vendéglátó-egységekben, míg a korábban első helyen álló Csehországban egyre inkább stagnálnak az ilyen jellegű kiadások.

Az elmúlt években dinamikusan emelkedő költések megjelennek akkor is, hogyha a hazai éttermezést GDP-arányosan nézzük, hiszen a 2009 és 2018 közt eltelt tíz évben itt 0,8 százalékos növekedést mértek.

Jó turisztikai év volt a 2019-es

Egyelőre még hiányoznak a tavalyi évre vonatkozó összesítő adatok, ám a Magyar Turisztikai Ügynökség értékelésében a „turisztikai beruházások, a kiemelkedő ágazati bevételnövekedés, a tovább bővülő vendégforgalom és a digitalizáció évének” nevezte 2019-et. Részletek korábbi cikkünkben. >>>

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo