A külföldi piactól várják a fellendülést a nagyvállalatok

Az előző negyedévi mélyponthoz képest jelentősen javultak a hazai vállalatok következő egy évre vonatkozó árbevétel- és eredményvárakozásai, de még ezzel együtt is szerény bővülést várnak a cégek idén – jelzi a K&H nagyvállalati növekedési index.

A hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem állami nagyvállalatok derűlátóbbak lettek pénzügyeik jövőbeni alakulását illetően. „A K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi eredménye szerint a jelenleginél átlagosan 2 százalékkal vár nagyobb árbevételt a szektor. Ez mindenképpen figyelemre méltó előrelépés az előző negyedévhez képest (1,2 százalék), amivel így megtört az egy éve tartó erőteljes csökkenő trend is.

A javulás örvendetes, azonban még ezzel együtt is ez igen visszafogott eredménynek tekinthető, hiszen elmarad a korábban jellemző 2,5 százalék körüli várakozástól, illetve az infláció mértékétől is, ami legfrissebb adatok szerint januárban 2,7 százalék volt” – tájékoztatott Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője. Az árbevétel mellett a profitvárakozások is javultak, ugyanis az előző negyedévi mélyponthoz képest dupla akkora, 1,2 százalékos nyereségbővüléssel számolnak idén a cégek.

A javuló árbevétel-várakozások a belföldi és külföldi piaccal kapcsolatban egyaránt tetten érhetők, azonban elsősorban az exportpiacok húzhatják felfelé a bevételt idén.

A mezőgazdaság és az építőipar a húzóágazat
A valós növekedést legjobban tükröző korrigált adatok szerint 5 százalékkal nőtt 2018-ban a magyar GDP. Bár a gazdaság motorját a szolgáltatások jelentették, a 2017-hez képest bekövetkezett növekedés elsősorban a mezőgazdaságnak és az építőiparnak köszönhető – egy friss elemzés szerint.
Míg a belföldi piacon a vállalatok csupán 29 százaléka vár bevételnövekedést idén, addig ez az arány a külföldi értékesítésben már 38 százalék. Ennek megfelelően a hazai piacon 1,1 százalékról 1,8 százalékra, az exportpiacon viszont 1,6 százalékról 2,7 százalékra emelkedett a várt bevételnövekedés mértéke. A javulás mindkét esetben meghatározó, hiszen a belföldi értékesítésben megtört az egy éve tartó csökkenő trend, a külföldi értékesítésben pedig folytatódott az elmúlt negyedévben elindult emelkedő tendencia.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo