A késések és járattörlések sem tántorítják el a magyarokat a repüléstől

Csaknem megduplázódott Európában a törölt repülőjáratok száma nyáron a tavaszi hónapokhoz képest, a kiszámíthatatlanság ellenére sokan választanak repülős nyaralást, Olaszország a legnépszerűbb úti cél az európai, köztük a magyar utazók körében is júliusban – mutatják a Kiwi.com adatai. Számottevően megnőtt az igény az olyan szolgáltatások iránt, amelyek segítséget nyújthatnak a járatkésések, - törlések vagy poggyásszal kapcsolatos galibák esetén.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Júliusban is Olaszországba repülnek a legtöbben

Júliusban Olaszország után Spanyolországba, majd Görögországba repül a legtöbb magyar. Olaszország tehát töretlenül tartja első helyét idén, és júliusban is ez a legnépszerűbb úti cél repülővel a Kiwi.com-on keresztül leadott foglalások alapján, holott a korábbi években Görögországba repült a legtöbb magyar. Az első és a második helyen nincsen eltérés a cseh, a lengyel és szlovák utazókhoz képest,  ám ezekben az országokban a dobogó 3. fokára nem Görögország, hanem az Egyesült Királyság állhat az év legmelegebb hónapjában.

A török riviéra az álmunk

A foglalási és a keresési lista júliusra is eltérést mutat a Kiwi.com adatbázisában. Ha a keresési lista a vágyainkat fejezi ki, akkor Törökország különösen vágyott úti cél a magyarok körében, hiszen a keresési lista 1., 2. és 8. fokán is török városok állnak (Isztambul, Antalya és Izmir). Olaszországon belül Róma vezeti a városok listáját, az örök város a harmadik a keresési listán, Milánó pedig a negyedik. A görög főváros, Athén az ötödik a toplistán.

Az európai keresési lista eltér a mienktől: Amszterdam, Párizs és London állnak az élen, és görög városok a TOP20-as listában sem szerepelnek.

Olcsóbb lesz a repülés – tervezés őszre

Nemcsak a reptereken uralkodó káosz, hanem az árak miatt is érdemes most egy kicsit előbbre tervezni. Míg a Magyarországról a Kiwi.com-on foglalva a jegyek átlagára júliusban 129 euró (szemben a tavaly júliusi 79 eurós átlagárral), addig augusztusra 127 euró, szeptemberre pedig 97 euró az átlagos repülőjegyár.

Az európai repülőjegyárak hasonló tendenciát mutatnak: a repülőjegyek átlagára júliusra 145, augusztusra 138, szeptemberre pedig 109 euró.

Két hónap alatt közel megkétszereződött a törölt repülőjáratok száma Európában

Csaknem duplájára nőtt a repülőtársaságok által törölt járatok száma 2022 júniusában és júliusában az április-májusi adatokhoz képest Európában a Kiwi.com adatai alapján, a magyar adatok hasonló képet mutatnak. Az utasok által törölt utazások pedig minimálisan csökkentek ugyanebben az intervallumban.

Számottevően nagyobb az igény a kiegészítő szolgáltatásokra

Az utasok egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az olyan kiegészítő szolgáltatások iránt, amelyek segítséget nyújthatnak a járatok késése, törlése vagy a poggyász elvesztése esetén – mutatják a Kiwi.com adatai. Az AirHelp Plus szolgáltatást hazánkból júliusi utazásra több mint kétszer annyian vették igénybe, mint áprilisban. Ez segítséget nyújt esetleges légitársasági kártérítési igény esetén, amennyiben járatkésés, -törlés vagy túlfoglalás történik. Másfélszeresére nőtt májushoz lépest a Blue Ribbon Bags igénybevétele, amely az elveszett vagy késve érkező poggyászok nyomon követését, illetve gyorsított visszaszolgáltatását segíti.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo