A home office-ban dolgozók 85 százaléka szívesen visszamenne egy jól felszerelt irodába

Egy friss kutatás szerint az emberek 85 százaléka a home office-ból már szívesebben visszatérne az irodába – de nem mindegy, hogy milyenbe. A jövő a hibrid munkáé és az irodahoteleké.

A klasszikus irodának leáldozott: a jövő az élhető, rugalmas és kollaboratív tereké. A cégvezetők mást keresnek ma egy irodában, mint öt évvel ezelőtt, és a munkavállalóknak sem mindegy, hol és milyen környezetben dolgoznak – derül ki egy budapesti irodaszolgáltató belső kutatásából. A jövő irodája nem versenyez a nappalival, hanem kiváltja azt. Szervezetpszichológus, ingatlanpiaci szakértő és egy alternatív irodamodell egyik hazai képviselője beszélnek arról, hogyan alakul át a munkatér.

Otthon az irodában, vagy iroda az otthon?

A COVID alatt sokan megtanultak otthonról dolgozni, de kiderült: a magány, az elszigeteltség és a határok átláthatatlansága hosszútávon nem fenntartható. A House of Business belső kutatásában 104 fő vett részt, közülük 85 százalék a hibrid munkavégzést preferálja, 55 százalék pedig már inkább irodából dolgozna.

Irodahoteleké a jövő
Irodahoteleké a jövő
Fotó: Draskovics Ádám
Surányi Kinga szervezetpszichológus, HR szakember szerint az online meetingek nem pótolják a személyes jelenlétet. „Az emberek vágynak a kapcsolódásra és a valahová tartozás érzésére. A munkahely már nemcsak munkatér, hanem közösségi tér is kell, hogy legyen.”

A felmérés szerint a dolgozók 87 százaléka szeretne rendszeres közösségi eseményeken is részt venni – ez is mutatja, mennyire megváltoztak az elvárások az irodaterekkel szemben.

Destination office: amikor élmény bejárni

Mazsaroff Kata, a Colliers Magyarország ügyvezetője így fogalmaz: „A 'destination office' azt jelenti, hogy az iroda nem csak funkcionális tér, hanem vonzó és inspiráló közeg. Ez nemcsak dizájn kérdése. Ide tartozik a könnyű megközelíthetőség, az egészséges környezet, a technológiai felszereltség és az a fajta közösségi atmoszféra, ami támogatja az együttműködést, az innovációt, a produktivitást és a vállalati kultúra megélését.”



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo