A cégek továbbra is erős inflációs nyomást érzékelnek, ahogy az egyszerű vásárlók is

Az inflációs nyomás továbbra sem ereszti a cégeket. Habár az augusztusi infláció még a várakozásoknál is kedvezőbben alakult, a hazai nagyvállalatok számára mégis nehézséget jelent a működés szempontjából a K&H nagyvállalati növekedési index szerint. Ennek oka, hogy egyre kevésbé tudják már beépíteni az áraikba a drágulást.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az augusztusi 3,4 százalékos infláció pozitív meglepetést okozott a 3,6-3,7 százalékos várakozásokhoz képest. Ezzel idén éves átlagban 3,9 százalékos lehet a fogyasztói árak emelkedése, és a várakozások szerint jövőre is hasonló szinten, 4 százalék körül lehet számítani a jelenlegi kilátások alapján. Habár ez az érték nem tűnik magasnak a korábbi, kétszámjegyű értékek mellett, a cégek számára még ezen a szinten is nehézséget jelent a fogyasztói árak emelkedése.

„A hazai nagyvállalatok esetében azt látjuk, hogy trendszerűen emelkedik azoknak a cégeknek az aránya, amelyeknek a működésére jelentős negatív hatással van az infláció.  Legutóbb a cégek 79 százaléka jelezte azt, hogy az idei infláció negatívan befolyásolja a cég működését. Ennek az az oka, hogy az inflációt egyre kevésbé tudják beépíteni az értékesítési áraikba, 2021 év vége óta gyakorlatilag folyamatosan emelkedik azoknak a vállalatoknak az aránya, ahol már csak az inflációnál kisebb mértékben tudnak árat emelni” – tájékoztatott Bodor Tibor, a K&H Vállalati divízió vezetője a kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező hazai cégek körében végzett kutatás eredményei alapján. 

A fogyasztói árak emelkedésének hatása a folytatásban is meghatározó lehet. A legtöbb cég ugyanis ezt jelölte meg a legfontosabb tényezőnek, ami a következő 12 hónap során hatással lesz nyereségességére. „Jól látható, hogy míg három évvel ezelőtt az infláció csupán marginális volt a cégek eredményessége szempontjából, addig az elmúlt egy évben a legmeghatározóbb tényezővé vált, még a beszállítói áraknál és a vevői kapcsolatoknál is nagyobb hatással bír” – emelte ki Bodor Tibor.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo