A cégek továbbra is erős inflációs nyomást érzékelnek, ahogy az egyszerű vásárlók is

Az inflációs nyomás továbbra sem ereszti a cégeket. Habár az augusztusi infláció még a várakozásoknál is kedvezőbben alakult, a hazai nagyvállalatok számára mégis nehézséget jelent a működés szempontjából a K&H nagyvállalati növekedési index szerint. Ennek oka, hogy egyre kevésbé tudják már beépíteni az áraikba a drágulást.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az augusztusi 3,4 százalékos infláció pozitív meglepetést okozott a 3,6-3,7 százalékos várakozásokhoz képest. Ezzel idén éves átlagban 3,9 százalékos lehet a fogyasztói árak emelkedése, és a várakozások szerint jövőre is hasonló szinten, 4 százalék körül lehet számítani a jelenlegi kilátások alapján. Habár ez az érték nem tűnik magasnak a korábbi, kétszámjegyű értékek mellett, a cégek számára még ezen a szinten is nehézséget jelent a fogyasztói árak emelkedése.

„A hazai nagyvállalatok esetében azt látjuk, hogy trendszerűen emelkedik azoknak a cégeknek az aránya, amelyeknek a működésére jelentős negatív hatással van az infláció.  Legutóbb a cégek 79 százaléka jelezte azt, hogy az idei infláció negatívan befolyásolja a cég működését. Ennek az az oka, hogy az inflációt egyre kevésbé tudják beépíteni az értékesítési áraikba, 2021 év vége óta gyakorlatilag folyamatosan emelkedik azoknak a vállalatoknak az aránya, ahol már csak az inflációnál kisebb mértékben tudnak árat emelni” – tájékoztatott Bodor Tibor, a K&H Vállalati divízió vezetője a kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező hazai cégek körében végzett kutatás eredményei alapján. 

A fogyasztói árak emelkedésének hatása a folytatásban is meghatározó lehet. A legtöbb cég ugyanis ezt jelölte meg a legfontosabb tényezőnek, ami a következő 12 hónap során hatással lesz nyereségességére. „Jól látható, hogy míg három évvel ezelőtt az infláció csupán marginális volt a cégek eredményessége szempontjából, addig az elmúlt egy évben a legmeghatározóbb tényezővé vált, még a beszállítói áraknál és a vevői kapcsolatoknál is nagyobb hatással bír” – emelte ki Bodor Tibor.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo