A 30 évesek generációja odavan a műtárgyakért

A BÁV ART legfrissebb műtárgybefektetési indexe alapján az arany ékszerek és a műtárgyak iránti érdeklődés jelentősen növekedett a befektetők körében, miközben az ingatlan- és más hagyományos befektetési formák népszerűsége visszaesett. A kutatásból az is leszűrhető, hogy a Z-generáció különösen nyitott a műtárgyvásárlásra.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Átfogó felmérés keretében vizsgálta a BÁV ART a magyar lakosság műtárgypiacról, műtárgyak hozamáról alkotott képét, illetve megtakarítási szokásait és befektetési hajlandóságát. A műtárgybefektetési index szerint a válaszadók többsége anyagi helyzetének javulásáról számolt be az elmúlt két évben, és egyre többeknek van megtakarítása is. Jelentősen nőtt a befektetési hajlandóság is: a válaszadók több mint fele befektetné a pénzét, ha 1 millió forint extra bevételhez jutna. A BÁV ART műtárgybefektetési indexe szerint az elmúlt négy évben az arany ékszerek és a műtárgyak népszerűsége folyamatosan növekedett. A válaszadók 80 százaléka úgy véli, hogy ezek az értéktárgyak az elkövetkező öt évben legalább az infláció mértékével növelik majd az értéküket, míg több mint 40 százalékuk infláció feletti hozamot remél.

Élénkülő műtárgypiac
Élénkülő műtárgypiac
Fotó: BÁV
A felmérés rámutatott, hogy a műtárgyvásárlás iránti nyitottság különösen a fiatal generációk körében figyelhető meg. A 27 év alatti Z-generációs válaszadók közel fele tervezi, hogy az elkövetkező egy évben műtárgyat vásárol, ami új trendeket indíthat a befektetési piacon. A vásárlók között továbbra is nagy érdeklődés mutatkozik az ékszerek, festmények, órák és egyéb művészeti alkotások iránt, amelyeket értéktartó befektetésként kezelnek.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo