32 milliárd forintot költöttünk márciusban turizmusra

A vendégéjszakák száma 2021 márciusához képest több mint öt és félszeresére nőtt, 2019 azonos hónapjához mérten 28 százalékkal csökkent.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma – elsősorban a járványügyi korlátozások miatti alacsony bázis következtében – 2022. márciusban több mint négy és félszeresére nőtt 2021 azonos hónapjához viszonyítva, azonban 23 százalékkal elmaradt a Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. márciusi értéktől. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma hétszeresére emelkedett, de még így is 31 százalékkal kevesebb volt a 2019 azonos időszakinál.

2022. márciusban az előző év azonos hónapjához képest:

  • A belföldi vendégek száma több mint hat és félszeresére, a vendégéjszakáké több mint négy és félszeresére növekedett. A vendégek száma 330 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 747 ezer volt. Az éjszakák 78 százalékát szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbihoz viszonyítva több mint hatszorosára emelkedett. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom 2,1, illetve 1,8-szeresére nőtt a tavaly márciusihoz képest. A legnépszerűbb turisztikai régiók a Balaton és a Budapest–Közép-Duna-vidék voltak, mindkettőben a belföldivendég-éjszakák közel ötödét regisztrálták.
  • A külföldi vendégek száma több mint tízszeresére, a vendégéjszakáké hétszeresére emelkedett. A szálláshelyekre érkezett 277 ezer vendég összesen 680 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák 87 százalékát szállodában töltötték, ez nyolcszoros bővülés 2021 márciusához mérten. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák kétharmadát regisztrálták.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron hat és félszeresére, 32 milliárd forintra növekedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken több mint tizenhétszer annyit, összességében 1,8 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.

2022: márciusban:

1872 kereskedelmi szálláshely, köztük 719 szálloda és 764 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében.

Az összes vendégéjszaka 52 százalékát belföldi vendégek töltötték el.

2022: január–márciusban az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyeken négyszeresével több, összesen 3,5 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek háromszorosával, a külföldiek hatszorosával több (1,8, illetve 1,6 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron több mint ötszörösével nőtt, és 78 milliárd forintot tett ki. (KSH)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo