A közgyűlésen sorozatban hatodszor megválasztott elnök közölte: a tizenöt éve liberalizált magyar szállítmányozási piac stabilizálódott, és bár jelen vannak a multinacionális cégek a piacon, a nemzeti társaságok a piacvezetők.
A 2005. évi növekedés reálértéken, a KSH szerint a 2006. évi teherszállításra vonatkozó 6,5 százalékos infláció figyelembevételével 12,60 százalék. A 10 milliárd forintnál nagyobb árbevételű társaságok tavaly az átlagnál lényegesen magasabb, 31,13 százalékos forgalomnövekedést értek el, míg az 5 és 10 milliárd forint közötti árbevétellel rendelkező társaságok az elmúlt évben 25,83 százalékkal növelték bevételeiket.
A korábbi évekhez hasonlóan tavaly is a légi szállítmányozás volt a legdinamikusabban növekvő terület, amely - árbevételét tekintve - több mint 50 százalékos növekedést könyvelt el a 2006-ban. A vasúti szállítmányozás 22,55 százalékkal, a közúti pedig 17,65 százalékkal növelte bevételeit.
A gyűjtőárus szállítmányozás forgalma több mint 10 százalékkal, a konténeres szállítmányozásé 7 százalékkal nőtt az elmúlt évben. A szövetség tagjai által továbbított áruk mennyisége közúton 13,5 százalékkal, a vasúton 13,71 százalékkal, a légi forgalomban 29,49 százalékkal, a konténer árukat tekintve 2,76 százalékkal növekedett.
Minden szakágra érvényes, hogy az árbevétel nagyobb dinamikával növekedett, mint az elszállított áruk mennyisége, amiben a szövetség szerint jelentős szerepe volt a 2006 második felében a magas forint/euró árfolyamnak.