A meleg hatására 18 százalékkal több jégkrém fogyott és 27 százalékkal fizettek többet a vásárlók a tavalyi év azonos időszakához képest - állapítja meg a vállalat kiskereskedelmi indexe.
Az eladások értékét nézve a nagy kiszerelésű, családi jégrémek adták a forgalom közel kétharmadát, a kisebb kiszerelésű, (pálcikás, szendvics, tölcsér, stb.) úgynevezett "impulz" jégrémek az egyharmadát.
A legtöbb jégkrémet a 401-2500 négyzetméter alapterületű diszkontokban és szupermarketekben adják el. Ez, az eladott mennyiség értékét nézve 43 százalékos piaci részesedést jelent. A hipermarketek a tavaly április-júliusi időszakhoz képest 3 százalékpontos esés könyvelhettek el, és 26 százalékon állnak. A kis méretű, 400 négyzetméternél kisebb alapterületű boltok megőrizték 32 százalékos piaci részesedésüket. A kiskereskedelmi index nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek forgalmát.
A Nielsen adatai szerint a családi jégrémek júliusban átlagosan 526 forintba kerültek, ami 8 forintos emelkedést jelent a tavaly júliusihoz képest. Ezzel szemben az "impulz" jégkrémek ára 4 százalékkal csökkent, ezek átlagosan 130 forintba kerültek júliusban. A piackutatók szerint a csökkenés az alacsonyabb árú kereskedelmi márkák kedveltségének köszönhető.