Az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszának kivitelezési határideje 2006. december 31-ről területbiztosítási és kisajátítási gondok miatt módosult 2007. szeptember 30-ra, de a felgyorsult és jól haladó építkezésre tekintettel várhatóan egy hónappal korábban megtörténhet az avatás - mondta a gazdasági és közlekedési miniszter, miután a helyszínen tájékozódott a beruházás állásáról. A tárca vezetője hangsúlyozta: a 79,9 milliárd forintért épülő, 39 kilométer hosszú, újabb M3-as szakasz átadásával több mint 1000 kilométerre nő a magyarországi autópályák hossza. (Az M7-es újabb szakasza szintén augusztusban nyílik meg a Balaton déli partján, az M0-ás viszont alig-alig épül.)
A Görbeháza-Nyíregyháza közötti M3-as sztrádarésszel kapcsolatban Kóka János megjegyezte, hogy az augusztus végi-szeptember eleji átadást a hatósági engedélyek kiadása hátráltathatja, de - reményei szerint - az érintett önkormányzatok és hatósági szervezetek időben rendelkezésre bocsátják a mintegy 100 dokumentumot.
Záhony és Románia felé
A miniszter az M3-as továbbépítési terveiről elmondta, hogy a már tartó előkészítés után 2009-ben kezdik meg a Nyíregyháza- Vásárosnamény közötti autópályarész építését, amely 2011-ben fejeződik be. Azt követően Záhonyt is bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, illetve a sztrádához csatlakozóan megépítik Rohod és Csenger között az M49-es autóutat, amely Románia felé biztosít majd korszerű közlekedési lehetőséget.