Közeledik az elektromos és a gázos kocsik kora

Az unió kihirdette az új irányelvet az alternatív üzemanyagok töltőinfrastruktúrájának kiépítésére. 2020-ig minden városban ki kell építeni az elektromos és a gázos kocsikat kiszolgáló töltőhálózatot, 2025-re pedig a főbb útvonalak mentén is elérhetővé kell tenni az utántöltést.

Mindenhol tölthető lesz – Kép: NGM, Fotó: Árvai Károly

„Az irányelv végre egyértelmű feladat elé állítja mind a szabályozói és jogalkotói oldalt, mind pedig a gazdasági szereplők számára egyértelmű lehetőséget biztosít. Az alternatív üzemanyaggal hajtott járművek számára meg kell teremteni a korlátozások nélküli közlekedés lehetőségét ahhoz, hogy Európa közlekedése lebonthassa a ma még nyomasztó, 94 százalékos kőolajfüggőségét, amely nem mellesleg az unió számára napi 1 milliárd euró importköltséget eredményez” – közölte a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület.

Az irányelv egyértelműen fogalmaz, a tagállamokban meg kell valósítani egy kényelmesen elérhető töltőinfrastruktúra megvalósulását és ennek érdekében olyan nemzeti keretprogram kidolgozására van szükség, mely előmozdítja az alternatív töltőállomások létrejöttét.

A döntésnek köszönhetően az utántöltő hálózatokat típustól függően 2020 és 2030 között kell kiépíteni. A döntést ismertető közlemény szerint például 2020 végére megfelelő infrastruktúrát kell kiépíteni az egész EU-ban ahhoz, hogy az árammal vagy sűrített földgázzal (CNG) működő autók legalább a városokban és külvárosokban mindenhol közlekedhessenek. A fő európai gerinchálózaton, vagyis a legfontosabb európai autópályákon 2025-ig kell megvalósítani egy megfelelő sűrűségű CNG és LNG (CNG-nél sűrűbb, cseppfolyós földgáz) töltőállomás- és elektromos töltőhálózatot is. Eközben biztosítani kell, hogy az üzemanyag árazása a járműtulajdonosok számára maradjon vonzó, a kőolaj alapú üzemanyagokról megvalósulhasson az áttérés.

Az Európai Unió Parlamentje és Bizottsága döntött a tüzelőanyag-cellás járműveket kiszolgáló hidrogén töltőinfrastruktúráról is, habár e döntés értelmében a tagállamok határozhatnak arról, kiépítik-e azt, vagy sem.

Már a benzinfalókat is visszafogják
Még a határtalan fogyasztású autók földjére is begyűrűzött a klímavédelem az elmúlt években, amíg 2007-ben majdnem 12 liter benzint evett egy átlagos amerikai autó, addig mára csaknem ötödével csökkent az átlagfogyasztás.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo