A rangsort nemzetközi módszertan alapján a Braun and Partners Network CSR stratégiai és kommunikációs tanácsadó cég állította össze úgy, hogy a Figyelő Top 200 idei előzetes listája alapján a 40 legnagyobb hazai vállalatot, valamint az olajipar, a pénzügyi piacok, a távközlés és elektronikai, az energetikai és közüzemi, valamint az autóipar további 22 legnagyobb vállalatát értékelték.
A magyar elszámoltathatósági rangsor (az Accountability Rating Hungary - ARH) azt méri fel, hogy a legjelentősebb magyar vállalatok - nyilvánosan, a vállalatok alkalmazottai és érintettjei számára elérhető információk alapján - mennyire tartják fontosnak társadalmi, gazdasági és környezeti kihívásaik hatékony kezelését, hogyan építik be ezeket a szempontokat üzleti stratégiájukba, vállalatirányításukba.
Lényeges kérdés az elszámoltathatóság terén az általános transzparencia, hogy a vállalatok miképp biztosítják átláthatóságukat, mennyire tájékoztatják tevékenységükről és társadalmi vállalásaikról a külvilágot, a nyilvánosságot és ez mennyire hozzáférhető dokumentumok alapján történik.
Az "ARH 2007" eredményei alkalmasak arra, hogy a magyar vállalatok teljesítményét nemzetközi kitekintésben is vizsgálják, az egyes vállalatokat nemzetközi vállalatokkal összehasonlítsák, illetve a magyar piac fejlettségét a globális vállalatok teljesítményének tükrében vizsgálják meg, hiszen tavaly három, idén öt helyi lista is készült: Magyarországon, Dél-Afrikában, Oroszországban, Görögországban és Törökországban.
A magyar lista tavalyi győztese a Magyar Telekom volt, míg a globális lista élén a Vodafone végzett.