Holcim, Nyírségvíz és az Intercontinental nyert

A CSR Hungary 2009 Konferencia (2009. október 15.) keretén belül került sor újra a CSR Hungary Díj 2009 ünnepélyes átadására, valamint bemutatkozott a CSR Hungary Index. Takács János a Bíráló Bizottság elnöke, az Electrolux Közép-Kelet-Európai Holding vezetője ismertette az idei év CSR Hungary díjazottjait:

CSR Menedzsment-Nagyvállalatok kategória: Holcim Hungária Zrt. 

Kiemelt felelősségének tudatában arra törekszik, hogy élen járjon a fenntartható építészeti megoldások elterjesztésében, példát mutasson a CSR területén is, és értéket teremtsen a vele kapcsolatban állók számára. A fenntartható fejlődés iránti elkötelezettsége alapján célja, hogy egységnyi mennyiségű termék előállítását minél kevesebb erőforrás felhasználásával, minimális hulladékképződéssel és a lehető legkisebb környezetre gyakorolt hatással valósítsa meg.

Különdíjas a kategóriában a Nyírségvíz Zrt.

ahol a társadalmi felelősségvállalás a következőkből tevődik össze: környezet terhelésének csökkentése a szennyezőanyagok eltávolításával, a környezettudatos fogyasztói szemlélet kialakítása, a hátrányos helyzetű fogyasztók számára támogatási rendszer működtetése, a régió EU-s forrásszerzési képességének javítása, a népesség életminőségének javítása, szponzorálás, mecenatúra a bizalom erősítése érdekében, és a fogyasztói elégedettség javítása a vízszolgáltatás és szennyvízelvezetés műszaki biztonságával és folytonosságával.

CSR Menedzsment -Kis-középvállalkozások kategória: Intercontinental Budapest

Sokan és sokat tesznek azért folyamatosan, hogy segítsék, támogassák azokat, akiknek erre igazán szükségük van. A vállalatnál zajló HR munkán belül a legfontosabb az emberekre való odafigyelés, törődés. Mint nagy multinacionális hátterű vállalatcsoport, sokat foglalkozik azzal, hogy egységes vállalati értékeket, azonos vállalati stratégiát, szabályozott belső folyamatokat képviseljenek szállodái.

Különdíjas a kategóriában: Hotel Panda Kft.

A vállalat munkavállalóinak 95 százaléka megváltozott munkaképességű személy. Minden dolgozót a végzettségének és a képességeinek megfelelő munkakörben foglalkoztatnak. Minden esetben a foglalkoztatás terén az egyént, az egész humánumot nézik, és arra törekszenek, hogy megerősödött, illetve visszanyert önérvényesítéssel és stabilan alkalmazható szaktudással rendelkezzenek a munkavállalóik.

CSR Junior - a jövő nemzedékéért kategória (Energiakaland oktatási projekt): EON Hungária Zrt.

A legfontosabb befektetés a következő generáció, a gyermekek és a fiatalok támogatása, és ezen keresztül a jövő építése. Társadalmi felelősségvállalásának szerves része az energiatudatosság és a fenntartható fejlődés elősegítése a magyar társadalomban, elsősorban a gyerekeken keresztül.

Az elemzés rövidített változata letölthető lesz a CSR Hungary és a Nézőpont Intézet oldaláról.

CSR Hungary Index
A CSR Hungary Index (a CSR Hungary és a Nézőpont Intézet közös projektje) eredményei alapján a cégek jelentős része még kizárólag üzleti etikai kérdésként, nem pedig versenyelőnyként, vagy a versenyben maradás feltételeként tekint a vállalatok társadalmi felelősségvállalására. Ugyanakkor a kérdőívet kitöltő vezetők kétharmada jelezte, hogy fontos, vagy nagyon fontos vállalata számára a társadalmi felelősségvállalás. A CSR alkalmazásának elsődleges indoka a cég társadalmi megítélésének javítása. Vállalati CSR-politikája elsősorban a nagyvállalatoknak van, míg a kisebb méretű cégek esetében kevésbé elterjedt a CSR használata. Az elmúlt két évben jellemzően inkább a nagyvállalatok tudták növelni CSR-költésüket. A megkérdezettek közel 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a hazai jogszabályi környezet nem támogatja a vállalatok társadalmi felelősségvállalását. Az alindexek eredményei közül elsősorban a CSR-ismeretek magasabb értékűek, míg a hazai támogató környezet és a mérési rendszerek fejlettsége alacsonyabb. Az öt különböző, eltérő súlyú alindex aggregálásával létrejött CSR Hungary Országos Index 100 pontos skálán 62,8 pont.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo