Az adás öröme

Új rovatot indítunk útjára, mely a divatos Corporate Social Responsibility, rövidítve: CSR, magyar szóhasználatban társadalmi felelősségvállalás címet viseli. Rovatunk és rovattámogatónk célja, hogy a már elterjedt fogalom mögött levő valódi tartalmat minél többen ismerjék meg. Szeretnénk, ha Magyarországon minél több cég, legyen az kicsi vagy nagy méretű, szívből, elkötelezettségből, belülről fakadó késztetésből vállalná fel a felelősséget szűkebb és tágabb környezetének a jólléte iránt.

Az uniós tagországokban működő közepes és nagyvállalatoknak a 2005-ös pénzügyi évtől kezdődően - a pénzügyi eredmények kimutatása mellett - kötelező jelentést készíteniük társadalmi felelősségvállalásukról is, különös tekintettel szerepükre a környezeti hatásokban és a foglalkoztatással kapcsolatos kérdések kezelésében.

A magyarországi vállalatokra is egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy tegyenek eleget az EU-direktívának. Miközben a fogalom pontos tartalmával sincs tisztában a többség.

John Nichols magyarországi brit nagykövet úgy fogalmazott: ténylegesen akkor beszélhetünk felelősségvállalásról, ha az adott intézménynek olyan a küldetése, jövőképe, értékrendje, hogy az üzleti stratégia részeként nemcsak a munkahelyi légkört veszi figyelembe, hanem a közösségi szerepvállalást, a helyi gazdaság fejlesztését, valamint a piaci és környezeti hatásokat is. Ennek a megközelítésnek az üzleti stratégia és a menedzsmenteszközök szerves részévé kell válnia. (Piac és Profit  2005. 5.)

"A CSR a mindennapi gyakorlatban folyamatos cselekvést és közvetlen párbeszédet jelent a munkavállalókkal, ügyfelekkel, fogyasztókkal, üzleti partnerekkel, helyi közösségekkel vagy befektetőkkel, vagyis az érintettekkel annak érdekében, hogy a vállalat - üzleti sikereinek részeként - a közjót is szolgálja. Ahogy az egyén, úgy a vállalat is felelős azokért a tetteiért, amelyek hatással vannak a körülötte lévő emberekre, közösségekre és természeti környezetre. Éppen ezért a felelős vállalat a párbeszéd nyomán a társadalmi és környezeti megfontolásokat beépíti üzleti tevékenységeibe, és úgy járul hozzá a gazdasági fejlődéshez, hogy a munkát végzők, családjaik, valamint a helyi közösség és társadalom életminőségét javítja.

Ahhoz, hogy életminőségünk hosszú távon fenntartható legyen, a vállalat irányításának szempontjai közé - elsősorban a vezető személyén, az általa képviselt értékeken keresztül - a társadalmi felelősség értékeinek is be kell kerülniük" - olvashatjuk a társadalmi felelősségvállalás pontos meghatározását az e témában felkészült hazai kutatók publikációs honlapján, a talaljuk-ki.hu-n.

Teljes cikk a Piac és Profit januári számában.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo